Jag behöver visst ingen nagelklippare till min tånagel i dag, den liksom försvann av sig själv..

Godkväll mina underbara vänner! Hur mår ni i dag? Har helgen varit bra? Min har varit jättebra, och jag mår jättebra. Dock är det en liten grej som gör att jag har rätt så jäkla ont i min tånagel.. Det hela började med att jag skulle tvätta håret, nu för kanske en halv timme sedan, och skulle då såklart öppna toalettdörren, och jag, slängde upp dörren rakt på tånageln, så den gick av, AJ! Ja, det började ju blöda och så, vågade ju inte kolla på nageln, så pappa fick plåstra om den, haha, och jag som går omvårdnad kunde inte ens kolla på blodet! Nej, men det är såhär, att jag kan se andras blod, lägga om sår osv, men när det gäller mig själv, då är det andra grejer. Samma sak när jag var tvångsinlagd hösten 2009. Då i en ångestattack så vart jag arg på en behandlare, och skulle då gå in på toaletten och tjura, och vad händer inte då! Jo, jag hade bråkat om att få stänga dörren flera minuter, och nu hade jag då bestämt mig för att riktigt smälla igen dörren, och då menar jag verkligen det, fick nog en liten tinitusvarning där, men i allafall, då smällde jag igen dörren. Problemet var, att, mitt långfinger var mellan dörren, så det gjorde lite så där lagomt ont kan man ju säga.. Och herre gud vad jag skrek! Och nu kan man faktiskt se i efterhand, att jag har en annan slags nagel där än vad dom andra är, man ser att den är nyare. Ja, herregud vilka minnen man har..
I allafall, från tånagel, till långfingernagel, till vad jag gjort i dag!

Jo, det började med att jag åkte till min vän vid 13tiden, och solade lite grann, var ju ganska så jättevarmt kan jag ju meddela, men jag klagar inte, tvärt om! Underbart med fint väder! Så vi satt där ute ett tag och solade, men gick sedan in för att fika lite grann, det var gott! Sedan satt vi och pratade om allt möjligt. Det var även hon som har funnits där för mig hela tiden under min sjukdomstid. Hon har verkligen försökt göra allting för mig hela tiden när jag var sjuk, så, hon är en vän som betyder jättemycket för mig, så vi pratade lite gamla minnen, men även nya saker som hänt. Sedan åkte jag hem och åt middag. Sedan gick jag och mamma ut i skogen en sväng och kollade lite grann, och det var stekande hett! Men skönt. Var inte ute så länge, utan gick hem, och jag övade till provet jag ska ha i morgon i Arbetsmiljö och Säkerhet, och det gick jättebra. Kunde allting!
Sedan vart det tv-tittning, godis, kvällsfika, tvätta håret, då slog jag i tån, så där vart mitt humör lite sådär, det gjorde ju så fruktansvärt ont, men vad tusan! Det är redan bättre nu! Dock är jag väldigt nervös inför det att ta på en strumpa där.. Kommer svida satan, men jaja, det går nog!!

KRAM♥





Kommentarer
Zami

sv: Härligt, gjorde du något kul? :) Jo då min har vart bra, jag övningskörde för första gången :D

2011-05-22 @ 22:50:45
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Kajsa-Stina

sv Zami: Jo, jag var med min bästa vän i dag, så vi hade det trevligt, pratade gamla minnen, men även nya :) , så det var trevligt, och så satt vi och solade lite grann!



Det låter jätteskoj! Ska gå en kurs, så jag också får övningsköra snart. Tänkte göra det nu på sommarlovet!



Kram! <3<3

2011-05-22 @ 22:55:18
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Diana

aaj, det låter inte alls skönt! sånt där gör så himla ont! :o



sv: det låter bra! ;D



eller hur! jag trodde oxå att det bara skulle bli dåligt, men han var ju riktigt proffsig! ;)



idag har jag gjort lite svenska och övningskört som vanligt XD ska typ köra varje dag den här veckan! :o asjobbigt! det tar så sjukt mycket tid!



Puss finis! <3

2011-05-23 @ 00:34:36
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Sandra

Idag har jag ett möta angåënde en fotografering och sen luncha med morfar och mamma!



Vad gör du?

Kram

2011-05-23 @ 07:46:55
URL: http://bergvallfoto.blogg.se/
camilla

AAAAjj fy vad ont de måste gjort :/



Haha :P okey hon vet jag inte vem de e :P måste gå in o söka på henne nu xD

Hihi nää de e svårt, hmm att bugga sådär riktigt bra eller typ ngn av de lite snabbare danserna som ser lite roliga ut xD du vet när de hoppar o skämtar lite och så xD sen hade jag velat lära mig vals o sånt där med för de ser så elegant ut :) aa alla med anrda ord:P



Jaa smeten e godast, speciellt på pepparkakor o typ muffins/sockerkaka :D o mördeg då såklart ^^

Nästa år satsar jag på då :D då vill jag se dig i tv :D hihi



Vi satt på ett lunch ställe i typ 3 timmar o bara pratade :D hon fick mig att må så jäkla bra, hade så mysigt o trevligt. Hon var au pair i england hon med :D

Hur var din dag igår? hur ser den ut idag?

Massor med pussar<3

2011-05-23 @ 08:08:10
URL: http://resanupp.devote.se
Zami

sv: Okej va roligt, sånt är verkligen mysigt att göra. Sitta och bara prata :D



Ja gör det, det är väldigt kul att köra, men jätte tråkigt att gå kursen xD

2011-05-23 @ 09:50:06
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Twiggy♥

Aj, det lät inte speciellt skönt du:( Hoppas att det läker fort. Hihi lite kul dock att du går omvårdnad men ändå inte kan plåstar om dej själv:) sött!



Igår myste jag mest med pojkvännen, spelade yatzy och kikade på film, pirates of the caribbean 2. Det regnade ju så det blev en riktig inne dag.



kramar♥

2011-05-23 @ 10:21:57
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Ja, fy farao vad ont det gjorde! Men det känns lite bättre idag. Dock blev tån svullen och blå, så ska kolla det hos skolsköterskan i morgon.



Ja verkligen! Jag fick mig många skratt av killen, och det var ju bra! Kul att det var en succé i allafall :)



Gud vad kul att köra bil! Längtar tills jag ska göra det, men lite nervös är man ju.. Men det ordnar nog sig!

Jo, jag förstår det, måste ta en jäkla massa tid, samtidigt som det är någonting bra man gör, så tar det tid! Men det är ju säkert så förbaskat roligt också! :)



Vad har du gjort i dag? :)

Jag har varit i skolan till jättelänge, därför sen bloggning!!



Pussar och Kramar!! <3<3



2011-05-23 @ 21:34:33
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Sandra: Okej! Det låter som en mysig dag! Hoppas den blev de :)



Jag har precis ätit kvällsfika, och ska nu kolla lite på datorn innan jag ska göra läxan inför i morgon!



Kram! <3<3

2011-05-23 @ 21:36:28
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Camilla: Ja, fy satan vad ont det gjorde! Men det känns lite bättre i dag iallafall, vilket känns skönt, dock kan jag inte trampa ner helt på foten för tån, så det är ju lite knepigt att ta sig fram, men det går! :)



Gör det! :) Haha jaa! Jag håller med dig! Jive ser så jäkla kul ut, men dom måste bli förbaskat trött av att hoppa omkring så! Och vals, det är så vackert! Önskar man kunde dansa som dom gör :)



Absolut! Det är himla gott! Och det är en mysig känsla att äta av smeten haha, vet inte varför jag tycker det, men jag bara tycker de, påminns om när jag var barn ^^,



Absolut! Nästa år är jag med i tvn haha! Man kan ju hoppas!! :)



ÅÅHH, det låter ju supermysigt! Och skönt att träffa vänner som ger en positiv energi! Så skönt :)

Okej! Hur länge är man som au pair? Det varierar va? :)



I går var jag med min bästa vän, hon som alltid funnits där för mig, även när jag var sjuk så gjorde hon sitt bästa och fanns alltid där som stöd, vilket är så skönt! Så vi pratade fikade, och solade! :)

I dag har jag varit i skolan hela dagen, så därför sen bloggning, och så har jag suttit ute i solen ett tag! :) Skönt!!!



Pussar och Kramar fina!! <3<3

2011-05-23 @ 21:44:19
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Zami: Ja verkligen! Också blir man på så bra humör också! :)



Haha jaa jag förstår det! Min äldre bror har ju gått den kursen, så man har ju hört lite av honom att han inte tycker det var så kul, men köra det gillar han däremot! :P



Kram! <3<3

2011-05-23 @ 21:46:28
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Twiggy♥: Nej, det gjorde riktigt ont! Men det känns lite bättre i dag, vilket känns skönt, dock det momentet att nageln ska lossna känns inte lika skoj, men sånt är livet! :)

Haha, ja.. Jag är lite känslig med att plåstra om mig själv, för jag kan tycka att det gör ont, men kan hantera det, men så fort jag ser blodet, så signalerar jag att det är något farligt och får panik, men jag får inte det när jag ska plåstra om någon annan, haha ja, det är lite knasigt :)



Det låter jättemysigt! :) Skönt att ha innedag, tycker det är så mysigt!! Här sken solen faktiskt, så jag satt ute mest hela dagen, :) Skönt!!



Kramar fina!! <3<3

2011-05-23 @ 21:50:22
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Zami

sv: Ja kursen är jätte tråkig, jag sa de till pappa efter tio min kommer jag tröttna, aah de tog la 7 min sen satt jag och kladda på blocket man fick xD Det är jätte tråkigt men att köra är kul :D

2011-05-23 @ 21:53:09
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Kajsa-Stina

sv Zami: Haha jaa, jag förstår det! Det kommer jag också tycka, så man får ändå försöka hålla sig vaken haha, belöningen kommer ju sen, att köra, men jag känner mig lite nervös inför det.. Men det ordnar nog sig, så det känns mest kul! :)

Hur länge har du kört? :)



Kram! <3<3

2011-05-23 @ 22:26:37
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Twiggy♪♫♫

Fusk, här fanns det inte en chans till att sitta ute, det var så kallt i blåsten.



Vad ska du hitta på idag sötnos?



kramar♥

2011-05-24 @ 09:16:18
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Twiggy♪♫♫: Aaw, tråkigt. :( Gillar inte kallt och blåsigt väder, usch! Hoppas det var bättre i dag! :)



I dag har jag varit i skolan nästan hela dagen, eller till 15tiden, sedan for jag hem och åt, och sedan har jag bara tagit det lugnt. Men i morgon ska jag till min psykolog klockan15, så det ska bli kul!

Vad har du gjort i dag fina? <3



Kramar!! <3<3

2011-05-24 @ 21:28:12
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0