Läkarsamtal

Tjoho! Nu ska jag snart lägga mig, och läsa lite. I morgon ska jag på läkarsamtal, och vi ska vara där 11.30, så jag ska lägga mig i tid. Jag antar att vi kommer att prata om hur det går för mig på skolan, och i livet, hur jag mår, och maten. Och allt det där går bra! Så det är ju bra. Men ska nog prata lite enskilt med min läkare också. Det är klart att jag vill att Pappa ska få samma information som mig, men jag kanske vill prata med min läkare lite själv, allt vill man kanske inte dela med sig av.
I dag har jag inte gjort så mycket, spelat spel, ätit, kollat på tv, sovit, varit arg, ätit mer, ja, det är det jag har gjort i dag. Och bråkat lite smått. Inte med någon kompis, utan min bror, som säkert alla människor gör nångång, det gör ni jag vet, och jag gör det rätt ofta. Ibland kan jag säga saker utan att jag menar något illa med det. Och det händer väldigt ofta att mina föräldrar också får sig en rejäl utskällning av mig, utan att dom har gjort något. Men det är något som hör till tonåren, och jag menar inget dumt med det, utan det är saker som bara måste få komma ut på något sätt. Och då blir det dålig stämning, och så går man in på sitt rum och tjurar, sen är det bra. Så det är nog rätt bra att vara sur ibland. Och jag har faktiskt en del anledningar till att vara sur. Dock ska inte min familj behöva ta den smällen varje gång, men så är det ju för det mesta. Även om det kanske är en kompis man är sur på, så kan det bli en familjemedlem som får utskällningen.. Jaja, strunt samma. Det är löst nu, och det är huvudsaken.
Ska ta med kameran i morgon också och eventuellt kanske fotografera lite på sjukhuset, vet inte om man får göra det egentligen, men jag ska ju inte göra något olagligt med bilderna, så det borde ju gå. Jag ska ju inte knäppa kort på läkaren och lägga ut liksom. Sedan 14.30 ska jag på jobbet. Jag jobbar till klockan 21.00, det kommer gå bra, men att jobba kväll är ingen höjdare.
Nu ska jag börja fixa mig i ordning inför kvällen.
Vad ska ni göra i morgon?
Jo just ja! Jag åt ju hamburgare i dag, gudars vad gott det var, och stripsen var perfekta, likaså colan jag drack. Men i allafall, när vi satt och åt så ringde det på Pappas mobil. Det var K från soc som ringde ang min KP. Jag blev ganska irriterad, för min KP hade ringt till K på soc och klagat på att jag hade avbokat en "träff" vi skulle ha. Men hallå, jag har faktiskt ett liv jag med. Jag är inte sjuk längre, och jag behöver inte svansa efter den där "damen" längre. Hon har inte hjälpt mig det minsta till mitt tillfrisknande heller för den delen, tvärt om, så Hon ska inte komma med några ursäkter. Så vi ska väl ha något möte igen snart, ja, jag blir så himla less alltså. Jag behöver ju Hon ju inte längre. Lika bra att "avsluta" eller vad man säger, med Hon. Är bara less varje gång vi ska ses ändå, och inte gör vi något, vad ska man säga. Vettigt heller, äter middag ute, eller går på bio, eller stan. Det kan jag faktiskt lika gärna göra med min familj eller en kompis.
KRAM ♥



Åt några såna här som Pappa fick från pizzerian, dom var goda, haha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0