Funderingar kring hur det var innan, och hur det kommer att bli.

Hejsan kära läsare! Hur är det med er i dag? Med mig är det rätt bra. Lite arg, men annars mår jag toppen!
Dagen spenderade jag inne i stan med Mamma. Eller efter skolan så åkte vi till stan en snabbis och kollade på lite småsaker, köpte 1 bok, och åkte sedan hem och åt middag. Hjälpte även till att laga maten i dag, duktig tjej! :)
Kvällen kom sakta men smygande, och klockan var hela plötsligt halv 8, och dags för kvällsmål. Åt i lugn och ro, men blev sedan irriterad. Jag kan bli ganska lätt irriterad över om någon kommenterar något om hur jag äter, eller när jag äter. Jag är inte sjuk längre, men vissa i min omgivning är fortfarande rädda att jag ska trilla tillbaka ner i helvetet, vilket jag absolut inte kommer att göra. Livet är för underbart för att slösa på tråkigheter, dock är jag ledsen att jag upptäckte det första förra året, och inte för 3 år sedan då jag blev sjuk, men i allafall åter till ämnet. Då när jag sitter och äter kan min bror slänga ur sig en onödig kommentar bara sådär, och nu kommer han bli riktigt sur på mig, men det är sant. När jag varit sjuk under en så lång tid och äntligen vågar släppa på spärrarna, ska fan itne du komma och slänga ur dig något så himla onödigt. Jag bryr mig inte längre, men klart att det svider när jag mått så dåligt under en så lång tid. Och det känns bara så onödigt att du gjorde det, men gjort är gjort. Och jag ska inte gräva ner mig i en ynka kommentar, ynka och ynka, även fast den kanske inte betyder så mycket för vissa, så har den fortfarande en koppling till något som varit svårt en gång i tiden. Och då kanske man tänker tillbaka, och känner lite små Ångest av att man säger en onödig grej. Men struntsamma, jag ska som sagt se framåt och inte gräva ner mig i en kommentar, som jag vet att du innerst inne inte menade någonting dumt med!
Ja, dagen annars så har jag faktiskt varit riktigt positiv, även fast jag klev upp tidigt i morse. Och det komiska är att jag vaknade flera gånger i natt, och jag somnade inte speciellt tidigt heller, tvärt om, och ändå var jag pigg när jag skulle fixa mig i morse? Ja, det är märkligt hur det kan vara ibland. I skolan gick det bra också. Slutade 13.00 redan, och hade inga lektioner direkt. Man går på gymnasiet, men det känns som rena rama lekskolan ibland, för att jag trivs så kan jag skratta och ha kul, det har jag inte kunnat på flera år, trodde aldrig jag skulle kunna göra det igen. Men första hade vi Matte, vår riktiga lärare var hemma med sjukt barn, så vi hade en vikarie, sedan skulle vi ha Engelska, men då skulle vi i klassen ha ett samtal på Skolsköterskan ang att vi ska ut på praktik veckan efter Sportlovet, och hon skulle då informera oss om olika bakterier som man kan träffa på, och lite frågor, sedan hade vi Svenska, dock var vår Lärare på någon kurs, så vi hade egna studier, vilket menas med att vi lika gärna kan jobba hemma, som på skolan, så då fick vi sluta tidigare, så en slapp dag. Men det är skönt det med! Att inte ha fullt upp jämt!
Vad har ni gjort i dag?
KRAM ♥


Våren kommer sakta men säkert, och i dag var det riktigt skönt ute, blåste liksom varma vindar, eller ja, om man jämnför med förra vecka, uscha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0