Första praktikdagen avklarad, och jag känner mig glad

Hejsan alla fina! Hur är det med er i dag? Med mig är det bra. Första dagen är avklarad på praktiken, och det känns bra. Började med att jag kom dit klockan 8 i morse till 16.00. Jag behövde inte göra så mycket i dag. Mest kolla runt lite i lokalerna, bädda, servera mat, prata, och hjälpa till att flytta gamlingarna. Det gick bra. Men jag skäms att behöva prata högt och höra min egen röst. Det känns liksom pinsamt. Det är ingen annan som tycker att det låter korkat, utan det är bara jag. Men det är väl ett tecken på att jag känner mig lite osäker i den sitsen ute i arbetslivet. Men det ändrar sig med tiden. I morgon är jag ledig faktiskt! Men jag kommer även att få jobba helg också, så det är inte bara att glida runt på en räkmacka. Det är inte semester från skolan, utan jag hjälper faktiskt människor ute i verkliga livet. Jag kommer att jobba i 5 veckor, med någon ledig dag emellan. Men det kommer inte vara så att jag är ledig varje vecka. Så i morgon är jag ledig. Då ska jag bara ta det lugnt, och sedan på onsdag börjar jag 14.30 - 21.00, så då kommer jag att jobba kväll. På onsdag ska jag även träffa min läkare klockan 11.30. Egentligen skulle det var klockan 15.00, men vi ändrade tiden.
I dag på lunchen så satt jag med min handledare eller vad man säger. Och vi hade lika mycket roligt att prata om den här gången som förra. Hon har själv bott i mina trakter när hon var liten, så hon känner igen området. Så hon skjutsade hem mig i dag efter jobbet, så fick hon se hur det ser ut nu.
Sedan efter middagen hemma så spelade jag och pappa fia med knuff. Det är vår lilla sak vi brukar göra haha. Och jag vinner. Sedan kollade jag på ni vet nog vad haha. Halv 8 hos mig, och familjen annorlunda, och åt kvällsfika. Det är verkligen roliga program att kolla på. Men dock var det sista familjen annorlunda i dag, lite tråkigt.
Nu ska jag snart sova, ska lyssna på lite musik, och sjunga lite, sedan blir det sovdags!
Vad har ni gjort i dag?
KRAM ♥



Det här åt jag till middag i dag. Jag gillar verkligen stuvade makaroner har jag märkt.




Här är jag på praktik, på våning 3.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0