25 Mars 2011

Hej på er! Hur är det i dag? Bra hoppas jag. Med mig är det bra. Solen skiner, och förkylningen börjar att försvinna mer och mer för varje dag. Underbart!
I dag ska jag åka ner till polisstationen och ta ett id-kort. Jag har inget sådant, jag har inte hunnit med att göra något sånt. Det har varit så mycket annat under när jag var sjuk, och under hösten. Jag började ju skolan igen, och det har jag inte varit van vid på flera år, så jag var rätt trött när jag kom hem, och sedan har det varit mycket med skolarbete, kompisar, träffar med sjukhuset, osv. Men i dag ska jag och mamma åka ner till polisstationen och ta kortet. :)

I kväll är det final i Let´s Dance. Brukar ni se på det? I sånafall. Vilken tycker ni ska vinna? :D
Och jag måste lägga mig rätt tidigt i kväll. Jag börjar 8.00 i morgon och slutar klockan 16. Och samma sak på söndag. Sedan är jag ledig måndag tisdag. Och jag brukar ju ha samtal med min psykolog på onsdagar, men eftersom att jag jobbar då, och jag är ledig måndag tisdag ska jag kolla om jag kan få ta en tid på någon av dom dagarna istället.

25 mars i dag. För 3 år sedan, 2008, vart jag inlagd för första gången på sjukhuset i dag. Det är helt obegipligt vad fort tiden har gått, och vad mycket jag gått igenom under alla dessa år som sjuk.
När jag var inlagd på sjukhuset i flera månader, när jag bodde på avd 44, och skulle på dagvård på avd 43 varje dag i flera månaders tid, när jag skulle göra samma rutiner varje dag med maten, och att orka tackla alla tankar. Det var jobbigt, men är så skönt att jag klarat av det! Nu är varje dag en ny vacker dag som jag ska ta till vara på varje minut av.
Jag kan bli ledsen, och rädd att jag under 3 år bott på sjukhuset, växlats mellan BUP, tvångsvård, permisson, 44an. Och orkat vara där i 3 år. Nu när jag kommer till sjukhuset blir jag jättearg, jag förstår inte hur jag orkat med stället. Allt man skulle göra varje dag, som egentligen var en plåga. Då syftar jag på att jag inte gjorde någonting alls om dagarna. Jag satt och pysslade, och spelade spel. Det var det jag gjorde när allt var som värst.
Sjukhuset var som mitt andra hem under min sjukdomstid, vilket är hemskt. Nu klarar jag knappt av att vara på sjukhuset i 1 timme, för att det väcks så starka minnen i alla korridorer, och känslan av ångest ekar.

Så jag är så tacksam att jag är frisk nu. Att jag får uppleva allt fint hemma som jag gått miste om. Alla fina människor jag får träffa varje dag, att jag började skolan i höstas. Att jag håller på att utbilda mig till undersköterska. Det är underbart! :)
KRAM♥






Kommentarer
camilla

Gick det bra med ID kortet? :)



Hmm jag har inte sett let´s dance så mkt men håller på jessica :D vem håller du på? :)



Oj en riktig jobbarhelg då :D ska de bli skoj?

Åå dene filmen tänkte jag och min syster se förra helgen men de visade sig att den inte börjat spelats på biograferna här jag bor än xD surt. Men den verkar kanon tycker jag :D



Idag har jag vart med en kompis hela dagen och på söndag ska jag på is show, men annars har jag inget planerat, har försökt få tag på vänner hela veckan men alla är upptagna :(:( haha!



ÅÅ tack sötnos, de betyder mkt <3<3

kramis

2011-03-25 @ 18:52:11
URL: http://resanupp.devote.se
jen

hehe, jo precis, jag med :) Mums!

jo, jag fick julkortet också haha! :D

kram! sov gott

2011-03-25 @ 22:18:59
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Kajsa-Stina

sv Camilla: Ja det gick superbra! Väntar nu på att få det hemskickat, eller om jag åker till polisstationen igen till veckan. :)



Okej! Jag har följt det varje vecka, haha, men jag höll på båda. Det liksom skiftar för varje gång, beroende på dansen. Men nu vann ju Jessica, och det var hon verkligen värd! :)



Jo, det ska bli kul ändå. Jag har varit hemma i nästan en hel vecka, beroende på min förkylning, så det känns bra att komma tillbaka och träffa de gamla, och personalen. :)

Okej! Ja, det måste ha känts lite småtråkigt när man hittat en film man vill se, också visas den inte än. Ja, den verkar jättesöt den filmen! :)



Vad kul! Vad hittade ni på? Hade ni roligt? :)

Is-show låter kul! Jag har varit på is-show 1 eller 2 gånger, och det har varit fint och kul att se på.



Ja, det är tråkigt när man har lust att hitta på något, och alla är upptagna, eller inte kan just då.



Kramar <3<3<3

2011-03-25 @ 22:50:41
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Jennie: Jajamen! :)

Okej vad kul! Ska du hitta på något kul i helgen?

Jag ska jobba på äldreboendet lördag, och söndag. Sedan är jag ledig måndag,tisdag!

Kramar, sov gott! <3<3

2011-03-25 @ 22:54:44
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0