Tips för att på bästa sätt vårda ditt hår!

Här är några tips jag brukar göra för att på bästa sätt vårda mitt hår!



1. Om du upptäcker kluvna toppar, gå och klipp dig. Detta resulterar i finare hår samtidigt ett bättre utseende på håret. Att klippa så lite är inte speciellt kostsamt och tar inte heller lång tid.


2. Kör hårtorken på medium värme istället för på max, extrem hetta kan torka ut håret och orsaka krulligt hår.


3. Undvik för lång exponering av solljus, detta kan förutom att vara skadligt för huden orsaka torrt hår.


4. Många människor är drabbade av mjäll. Om du är en av dem, undvik att klia eller skrubba huvudet då detta gör saken ökar fällandet. Istället ska du använda ett mjällschampo samt ett balsam som är avsett för mjäll.



5. Ett schampo som ökar volymen är ett bra tips för dig med tunt hår. Har du tjockt hår och vill framhäva glansen i det, finns hårvårdsprodukter som kan hjälpa till.



6. När du väljer salong, se till att välja en salong som har haft öppet en tid och har en ren och professionell arbetsyta.



7. Fråga dina vänner efter rekommendationer. Har de använt någon hårvårdsprodukt du är på jakt efter. Diskutera med dem om deras erfarenheter med dessa hårvårdsprodukter. Samma sak gäller förstås med olika frisörsalonger.  Ofta hittas de bästa frisörerna genom rekommendationer.


8. När du borstar håret ska du använda mjuka lugna rörelser istället för att snabbt dra igenom håret. En del av att få fint hår är helt enkelt att ta hand om håret även utan produkter.


9. När du använder styling produkter se till att du inte överhettar håret när du har dessa i håret. Extrem hetta kan och kommer skada ditt hår, för att inte tala om brännskadan från en överhettad stylingprodukt. Det finns värmeskydd som du kan använda vid exempelvis plattning. ( Jag använder alltid värmeskydd )

10. Undvik att använda gör det själv produkter, dessa kan torka ut och även skada håret. I vissa fall har personer upplevt håravfall efter att de använt hempermanent eller hårfärgningsprodukter. Ska du färga håret eller göra något annat mer avancerat så boka in en tid hos in lokala frisör.







Sånt här hår typ, tadaaa!







Kommentarer
Diana

jag brukar använda hårinpackning och sen nån gelégrej för att det inte ska bli så frissigt typ... lite mer glans ;)



sv: jaha, tänkte väl! :P annars hade jag verkligen missat det helt ^^



jo, jag fick torka linsen några gånger :P men det var det värt, det är inte varje dag man träffar kungafamiljen ;) hehe



ja, det var molnigt och sen kom det lite regn, perfekt bilväder ;) haha



åh, det låter supermysigt!! en riktig mor-och-dotter-dag! :)



hehe, ja! hoppas nån hittar den bara ;)



puss och kram! <3

2011-07-17 @ 23:55:17
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Ja men det är ju också ett bra tips, absolut! Att jag glömde det, men det är ett bra tips, det gör jag med :)



Haha ja precis, nej det kommer i höst nångång, så då ska jag sitta bänkad :D



Nej det är ju inte det! Men gud vad kul att se dom, vill också göra det! :)



Ja precis! Kunde inte formulera det bättre själv, men det var en mysig dag på alla sätt och vis :)



Vad har ni gjort i dag? Är ni hemma nu? Hur gick resan? :)



Hoppas du mår bra finis!!



Pussar och Kramar!! <3<3

2011-07-18 @ 00:21:21
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0