Läggdags, och funderingar

Nu ska jag snart gå och lägga mig, ska bara fixa det sista innan jag lägger mig. Platta håret tills i morgon så att det inte står åt alla håll, och borsta tänderna.
Kvällen har spenderats som den brukar göra på helgerna, dvs kvällsfika, och tv. Pratade även med min Moster också om allt möjligt. Hon ska komma till oss på Sportlovet, alltså till helgen. Kul! Längtar! Hon betyder/ och har betytt mycket för mig i hela mitt liv, det har mina Föräldrar och övrig släkt också gjort, med min Moster så har jag kunnat prata om allting när som helst, så det ska bli så kul att hon kommer snart!
I morgon är det skola igen, och det är en ganska lång dag, slutar 16.10.. Men det kommer nog att gå hyfsat fort ändå. På Tisdag kommer jag att stanna hemma från skolan, beroende på att vi har friluftsdag, och jag har inte valt vad jag vill göra, det är tex, åka slalom, längdskidor, skridskor, promenad, och inget känns lockande, curling var det också, och något mer, så det har ju ingenting med min utbildning att göra, så jag kommer att stanna hemma den dagen, och det kommer inte bara vara jag som gör det i min klass.
Jag pratade ju som sagt med min Moster i dag, och vi pratade om allt möjligt, tex tabletten som jag tar nu mot deprission. "Sertralin" Och den tabletten gör varken till eller i från att jag tar den. Den skulle hjälpa mig när jag var sjuk, och inte gjorde den det, det minsta. Nu är jag frisk, så jag behöver inte ens tabletten. Och det som skrämmer mig mest av allt är alla biverkningarna som stämmer in på mig, det är ovanliga biverkningar som också stämmer in, och det är skrämmande. Tabletten är inget som ändrar ens personlighet, det är inget sådant, utan det handlar mer om att få positiva tankar typ, och må bättre, det stämmer inte alls, jag mår varken bättre eller sämre när jag tar den, utan jag mår bättre både fysiskt och psykiskt pga att jag mår bättre och trivs bättre med mig själv, och det har inte med tabletten att göra. Utan det är jag själv som mår bättre av mig själv helt enkelt. Och jag ska ta upp det här med min Läkare, vilka biverkningar jag har, och hur jag mår. Jag har tex utebliven mens pga att jag äter tabletten, och det är inte alls bra. Eftersom att jag har rubbat min menstruationscykel ända sedan jag var sjuk, och nu även håller på med att ta tabletten, så kommer det att ta ännu längre tid att få tillbaka den, och det känns skrämmande. Usch, men ska som sagt ta upp det med min Läkare så får vi se vad som kan ordnas. Jag behöver den ju egentligen inte överhuvudtaget, så det blir väl att jag kommer att sluta med den, ÄNTLIGEN säger jag bara.
Nu ska jag borsta tänderna, sedan ska jag lägga mig och sova, hoppas jag vaknar utan några problem i morgon, typ att jag inte är allt för förbannad, haha.
KRAM ♥


Det är samma "hjälp" man får av tabletten, det är samma som Sertralin, bara det att den heter Zoloft också, det är samma verkan, men ett annat märke.




Kommentarer
ida

tjena =)



jag har tagit samma piller, först det ena och sedan byttes det till zoloft, villet sammanfräffande, tihiii =)



hur e d idag vännen?



kram ida

2011-03-01 @ 13:27:53
URL: http://vagalevafri.blogg.se/
Kajsa-Stina

Hejsan! :)

Okej! Jo så var det för mig också, fast jag hade Zoloft före, sedan byttes det till Sertralin. :)



Jo det är bara bra med mig tack, hur är det själv? :)



Kramar

2011-03-01 @ 15:17:40
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0