Barnmatsdieten

Det är mycket fokus kring vikt nu efter alla helger som varit, julhelgen tex. Det är bara att kolla på reklamen på tv, överallt är det om viktminskning i varje reklamavbrott, flera gånger om dagen. Och det stör jag mig rätt mycket på. Det är som att det är något jätte positivt att gå ner i vikt, det är det inte kan jag säga på en gång. Om man går ner i vikt på rätt sätt, och ändå äter rätt, och kan unna sig saker är det en annan sak. Men att bara gå ner i vikt och plåga sig genom tråkiga dieter, det är inte kul. Jag tror att alla påverkas på något sätt av reklamen. Det är bara att kolla på internet på alla som bloggar. Alla kända bloggare skriver om deras dieter och att dom tränar för att gå ner i vikt. I skolan, så ser man ju hur alla håller på. Det är bara att kolla i min klass hur dom håller på. Det är inte alla, absolut inte! Men speciellt är det 1 tjej som håller på att "banta" Hon har beställt hem bantningsmellanmål från internet, och jag blir så irriterad! Hon är en typisk tjej som läser just dom här bloggarna. Det finns ju en tjej som bloggar om då, barnmatsdieten. Att man ska äta barnmat för att gå ner i vikt. Men alltså, då har det gått för långt. Och hon skrev också i något inlägg om att hon besöker Anorexibloggar, bara för att få "tips" på hur man kan gå ner i vikt!? Fast Hon rekomenderade inte deras sätt att gå ner i vikt på men, ändå! Jag blir så förbannad, sådant skitsnacka rinner bara av mig, jag bryr mig inte alls om bantning på samma sätt som förrut. Jag blir snarare irriterad och typ, ledsen? Hur alla håller på att vikthetsa. Reklam påverkar verkligen en utan att man själv märker det. Det är hemskt. Och att just bloggarna på internet, dom har ju flera 1000 besökare om dagen, och skriver ut bantingstips och det ena med det andra. Inte undra på att det är så mycket Ätstörningar i världen.
Nu är jag förbannad!


Alltså, det har gått för långt. Vart är detta samhälle på väg?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0