Långfredagen 2009 var mitt första besök till Mora

God kväll mina fina vänner! Hur mår ni denna långfredag? Bra hoppas jag!! Jag mår kanonbra, och bara njuter av varje sekund! :)
I dag har jag inte haft mycket för mig egentligen. Vi har haft främmande, ätit gott, skrattat mycket, och bara haft det trevligt, hur har ni haft det i dag? :)

I dag för 2 år sedan åkte jag ner till Mora för första gången. Jag skulle ner på bedömningsamtal, och gud så nervös jag var! Egentligen, för vad? Jag skulle träffa en helt vanlig läkare, prata med honom, sedan inget mer. Men jag hade ju delade känslor inom mig hela tiden. Jag var aldrig själv i mina val om vad jag skulle välja, eller rättare sagt, vad jag borde välja. Men vi åkte ner och resan ner så var jag så himla nervös att jag knappt kommer i håg vad jag gjorde. Men väl nere i Mora så skulle vi äta lunch innan vi skulle ha mötet. Och jag kommer i håg att vi kom in i Mora, och både jag, mamma, och pappa kollade om vi såg behandlingshemmet. Vi visste ju att det var mitt i stan så vi kollade runt haha. Sedan så parkerade vi på icas parkering och gick ner längs gånggatan med massa olika klädesaffärer längs med. Vi skulle ju äta lunch, så vi kom in på en pizzeria som även hade dagens lunch. Vi funderade på vad vi skulle ta, och vi bestämde oss för Rödspätta, potatis, sås, grönsaker, kommer jag i håg. Kommer i håg vad mycket mat jag tyckte det var på tallriken, och det var det, det var inte sådana portioner som jag var van vid att äta, men jag åt upp ändå, det jag visste att jag behövde, också så skulle vi betala. Och han bakom disken säger att det blir någonting på 500 kronor, jag ba WHAAAT? Alltså, aha, det här var ju liksom en dagens rätt, och så dyrt för 3 portioner, men det var ju pappa som betalade, men han berättade ju vad dom hade sagt. Vi ba, aha, vi orkade inte tjafsa, var liksom första dagen i Mora, så varför tjafsa, så vi gick vidare, och precis när vi kom utanför dörren så såg vi behandlingshemmet! Det var alldeles bredvid. Så vi traskade in genom dörren och pratade med hon i receptionen om att vi skulle ha ett möte. Vi väntade på att få träffa honom, och sedan satt vi där allesammans samlade.. Jag kollade mest ner i golvet, men jag försökte ju att kolla upp. Jag var ju så nervös! Men det släppte efter ett tag. Mötet gick bra, och han berättade att han skulle skicka en "inbjudan" när det fanns en plats ledig. Vi for hem, och sedan veckan efter kom det ett kuvert från Mora, och där stod att jag var välkommen att börja deras behandling den 27 april, och gud så lycklig jag var! Men ändå nervös, nervös att avsluta mellan mig och demonen. Men var så glad ändå, jag ville bli frisk, och jag skulle ge allt, och det gjorde jag!! :)







Kommentarer
camilla

Jaaa vi har mkt o ta igen vad gäller bad, glass, sola osv :D ja brukar nog också ta mitt första dopp i juni ngn gång tror jag :) lite olika men jag är lite av en badkruka ibland haha^^



uscj hag gillar inte heller jansons:P men om vi gör påskbord blir de väl också samma som julbordet ungefär, fast oftast så har vi faktiskt inte påskbord utan brukar äta "vanlig" mat :P eller iland har vi lite prinskorv, köttbullar o potatis typ:P o sill kanske men iår ska vi inte ha ngt sånt :) men jag är inte jätteförtjust i den maten ändå så:P brukar bara äta prinskorv o potatis xD



Härligt :D

Hoppas du får en underbar dag och äter en massa godis :D



Glad Påsl :D

Pussar <3

2011-04-23 @ 06:27:28
URL: http://resanupp.devote.se
viktoria

Tiden går fort!! Ibland kan jag faktikst sakna mora :) Hoppas du har en bra påsk tjejen och att du tar hand om dig.

GLAD PÅSK!

KRAMAR!!

2011-04-23 @ 18:34:32
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Camilla: Absolut! Ska sola mycket i sommar! Ja men visst! Man vill ju inte bada när det är kallt, usch! Haha, jag är nog lite av en fisk i vattnet jag haha! Älskar att bada :)



Haha nej usch! Janssons är ingen favorit om man säger så.. Ja precis! Vi brukar äta typ Påskmaten någon dag, men inte hela påsken, det är ju liksom samma mat flera dagar så man blir lätt less, så i morgon lär det bli "vanlig" mat igen. :)



Tack detsamma! Det har jag gjort! Mumsigt!! :D



Vad har du gjort i dag? :)



Pussar och Kramar! <3<3

2011-04-23 @ 22:07:49
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Viktoria: Ja verkligen! Tiden bara rinner i väg. Jag kan också sakna Mora ganska ofta. Tänker på alla fina människor som man har fått träffa, dom var och är verkligen underbara! :)

Man har med sig mycket i bagaget från dom, tips, och glada minnen! :)



Tack detsamma! GLAD PÅSK på dig! Ta hand om Dig!!



Kramar i massor! <3<3

2011-04-23 @ 22:10:40
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0