Matschema

Jo, nu är det ju såhär att jag var på möte med min förra kurator angående Anorexi, nu var jag där i Torsdags med Mamma angående att jag inte äter helt som jag ska göra alla gånger, okej, jag är normalviktig, men jag äter inte fullt ut alla gånger. Då kan det exempelvis att jag blir så himla vrålsugen på något på kvällen, och då, äter jag lite för mycket om jag säger så. Så vi diskuterade med Karin om hur jag ska gå tillväga. Jag fick ett matschema som jag ska följa, det är bara det att det är svårt att ta steget, invanda vanor går liksom inte att ändra på med att knäppa med fingrarna, tänkte lägga upp lite vad det är jag ska äta, och alla andra.





Frukost: Fil,gröt,varm eller kall dryck,två skivor bröd med smör och påläg, tex, ost,skinka,leverpastej,grönsak.


Mellanmål: Frukt, Banan, äpple.


Lunch: En normalportion mat med hårt bröd,smör och pålägg, ett glas mjölk.



Mellanmål: Frukt och/eller bröd med smör och pålägg samt mjölk, eller tex en bulle med mjölk.



Middag: Se lunch!



Kvällsmål: Två skivor bröd med smör och pålägg, mjölk eller filmjölk.







Och jag tycker liksom att, jamen det här börjar jag med i dag, eller i morgon! Sedan kommer det saker emellan som hindrar mig, av alla dess slag, men jag SKA göra det, jag orkar inte med ett liv av att ena stunden "svälta mig" till att sedan "äta för mycket", jag svälter mig inte, men Karin kallar det så... Ajja.





























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0