God Jul

Hejsan! Och god fortsättning får jag börja med att säga! Hoppas att ni har haft en bra Julafton, juldag, och annandag jul! Min Julhelg har varit heeeelt underbar! En sån här bra Jul har jag inte haft på flera år. Jag åt god mat, godis, lussebullar, knäck, allt, allt, allt! Och det känns så skönt att kunna göra det. Det är klart att jag väcks av känslor som jag hade förra året, och åren innan då när jag var sjuk, att känslorna väcks nu under Julen, och det är inte konstigt. När man sitter framför tvn och kollar på Kalle och känner att, ja... förra året så såg jag ut så.... förra året var det så.... Men. Jag kunde tillåta mig själv att tänka så, och jag blev påverkad av tänket. Men det tog inte över mig. Jag kunde stå emot allt som kom upp i huvudet, och när jag fick upp tanken på vad jag inte har kunnar unna mig på flera jular, Twistpåsen, med alla dom där gooooooda chokladpralinerna i. Det skulle ha varit omöjligt att ha ätit det förra året. Förra året kunde jag inte ens tänka mig att smaka på en ynka chokladpralin, eller skumtomte, men tänk. När jag fick upp tanken på att, ja, så här var det inte förra året, då var jag på det viset, och, så, och så satte det i gång i huvudet på mig, då klev jag upp ur soffan, gick in i finrummet, och tog mig några twistgodisar, utan någon Ångest! Det är lycka. Jag är så glad att denhär Julen blev som en Jul jag inte fått uppleva på flera år. En helt underbar Jul.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0