Dagboksinlägg Lördag 21/11 - 09

Hej alla fina! Hur mår ni i dag? Jag mår strålande bra! Solen skiner, och jag mår bra helt allmänt. Dagens planer är inte riktigt planerade. Jag har egentligen ingen aning om vad jag ska hitta på i dag. Tänkte först åka ner på stan en sväng med mamma och kolla lite grann i affärer, men jag vet inte om jag har någon lust just nu. Och sedan så tänkte jag åka in till BUP och bara hälsa på, men jag får se. Annars blir det en hemma-dag, men det är skönt det med.

Snart är det påsk! Herre gud vad tiden går fort! Kändes nyss som det var jul. Eller kanske inte som i går direkt, men inte att det är så långt borta, snart 5 månader, nästan ett halv år! Herre gudars!
Den 25 mars 08 vart jag ju inlagd första gången på sjukhuset. Det var det värsta jag varit med om under hela mitt liv. Att bli sjuk, och att bli boende på ett sjukhus.
Här kommer ett dagboksinlägg från min inläggning 09. Har inte mycket anteckningar från min första inläggning.



Lördag 21/11 - 09

Frukost: 2 dl fil 3%, 2 mackor med smör och pålägg, 3/4 müsli.


Mellanmål: 1 näringsdryck med skogsbärsmak, 1 macka med smör och pålägg.


Lunch: Kycklingsås, ris, kalla finrivna morötter, 1 glas mjölk 2 dl 3%.


Mellanmål: 1 näringsdryck med skogsbärsmak, 1 macka med smör och pålägg, 1 glas mjölk 2 dl 3%.


Middag: 3 biffar, klyftpotatis, tomatsås, kall råkostsallad, 1 glas mjölk 2 dl 3%.


Kvällsfika: 2 dl fil 3%, 1 macka med smör och pålägg, 3/4 müsli.


Det enda jag gjorde när jag var inlagd var. Äta, vila, spela spel, sova, kolla på tv, bygga pussel, bråka med personalen, mm. Det var flera månaders krig mot personalen. Anorexin var så stark, och jag kunde inte bestämma över mig själv, vilket resulterade i att jag blev tvångsinlagd. Det var inte roligt alls, det var fan värre än att bli inlagd första gången, nästan. Men nu är jag här, är frisk, mår bra, och trivs med livet! :)

Ni kommer också att klara det! Kan Jag, kan Du! :)

KRAM ♥








Kommentarer
camilla

Hur tycker du att de känns att kolla igenom dina gamla dagboksinlägg? e de jobbigt? var du tvungen att skriva ner allt du åt eller gjorde du det för att du ville?

tycker iaf de e väldigt intressant att läsa om dina dagboksinlägg.



Ja precis, de tycker jag e så dåligt, bara för man går natur så behöver man ju lära sig hur de fungerar på en arbetsplats osv eller hur? tycker bara dom är dumma som inte låter natur praktisera.



Jaaa bilder :D



Haha jajamen, glassen satt fint i magen :D ikväll blir de massa popcorn o chips också när mina kompisar kommer :D



Haha du får avvänja dig med att lägga dig sent nu i helgen dåxD fast helger blir svårt, då vill man ju vara uppe längre xD



ÅÅ hoppas du får de trevligt där :) hälsar du på ofta? är de ngn som fortfarande e inlagd från när du gick där?

Annars får du ha en supermysig dag iallafall :D



pussisar<3

2011-04-15 @ 14:13:40
URL: http://resanupp.devote.se
Kajsa-Stina

sv Camilla: När jag kollar igenom gamla dagboksinlägg så tänker jag först och främst på hur jobbigt jag hade det med allting. Allt var jobbigt, maten, livet, allt var jobbigt. Jag blir ledsen, och chockad över hur jag kände. Jag kommer ju inte i håg allting i huvudet, men då när jag kollar tillbaka i gamla dagboksinlägg så påminns jag om hur jag hade det just den dagen. Det är lite jobbigt att läsa, men det är ändå intressant att se hur jag mådde just den dagen. Jag skrev ner allt jag åt, och vad jag gjorde om dagarna, vilket inte var så mycket jag gjorde på dagarna, så ibland kan jag ställa mig fråga, Hur stod jag ut?

Tack så mycket! :)



Ja det tycker jag med, absolut! Ni har likadana möjligheter som andra elever att praktisera! Så är det bara, hoppas att det har ändrats till dagens naturlinje att dom får praktisera, hoppas kan man ju göra :)



ÅHH! Gud vad gott och mysigt ni kommer att ha!! :D

Du får ha en underbar kväll! :) <3



Haha ja men visst! Men jag ska verkligen lägga mig tidigare i dag, och kliva upp lite tidigare i morgon! :) Tänkte åka in till stan och kolla i lite affärer och så, vad ska du göra i morgon? :) <3



Jag hälsar på ganska ofta. Eller inte så ofta nu faktiskt, eftersom att psykologen som jag pratar med sitter i ett annat hus på ett annat place om man säger, men ibland om vi har vägarna förbi så hälsar vi på! :) Nej, just nu är det ingen som var inlagd när jag var det som är där, men det är en annan tjej som jag känner lite grann som är där nu, så, det blir bra att komma och säga hej! :)



Tack så mycket!! Hoppas du får en underbar kväll! :)



Pussar och Kramar! <3<3

2011-04-15 @ 23:05:16
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Josein

2011-04-21 @ 22:29:50
Josefine

Åh, fasiken vad stark du är!! Jag känner igen mej med allt som har med sjukhus att göra, har själv varit där flera ggr om.. blir peppad av att läsa att du e frisk nu :) <3

2011-04-21 @ 22:30:44
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Kajsa-Stina

sv Josefine: Tack så mycket!! :)

Ja usch. Det är aldrig kul att vara inlagd på sjukhus, men det är bra att man blir det. Även fast att det känns förjävligt när man väl är inlagd, så känns det ändå bättre efter ett tag, och när man ser en förändring, och att det bara blir bättre och bättre! :)

det ger en hopp! Och det går! :) <3



Kramar! <3<3



2011-04-21 @ 22:34:21
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0