Shopping, + Tal

Godkväll mina fina vänner! Hur mår ni? Jag mår jättebra! Är dock väldigt trött, och ska lägga mig genast efter jag lagt upp detta inlägg!
I dag så trodde jag att vi i min klass skulle gå till klockan 13, vi brukar alltid  göra det på torsdagar. Men inte i dag inte.. Då skulle vi minsann gå till klockan 14.20.. då vart jag lite, sur haha.. Jag hade ordnat med skjuts, mamma och pappa satt i bilen utanför skolan och väntade på mig, så jag fick smsa dom vid 13tiden och säga att vi hade en extra lektion i svenska, så dom fick åka nån annanstans i 1h, och jag jobbade med svenskan.. Jag blev klar med min uppsats, och skulle nu börja med en annan uppgift innan sommarlovet, Tal. Och jag verkligen hatar att hålla tal. Hatar är ett starkt ord, och det är detsamma som jag tycker att hålla tal, just att jag hatar det! jag klarar inte av att stå där framme och berätta inför alla i hela klassen! Vad ska jag prata om? Det fanns några jättetråkiga alternativ att välja mellan, och jag tänkte bara att nej, det går inte att prata om de här ämnena! Så jag kom på en annan sak jag kunde hålla tal om, för det var bara alternativ som tur var, på listan, så vi i klassen fick välja helt fritt om vad vi skulle hålla tal om, och jag valde då. Gissa... *Trumvirvel* Anorexi. Jag ska hålla talet om anorexi tänkte jag, för det är ett ämne jag vet mycket om eftersom att jag varit riktigt sjuk själv, och jag vet ju allt om anorexi, så det ska jag ta! Så då vart det genast lite bättre, eftersom att jag är säker, och vet mycket om just det området, så var det ju självklart att jag skulle ta det! Och viktigt för klassen också att veta konsekvenserna med anorexi, och att just jag har varit drabbad av den hemska sjukdomen! Så det ska jag börja att förbereda i morgon, skriva ner och sedan öva på att kunna det utantill. Men om jag skulle glömma det som står på pappret, kan jag ju ta ur min egen kunskap. Eftersom att jag vet ju liksom allt om det, så egentligen behöver jag inte förbereda mig så mycket, är så säker på det området ändå! men kan ju vara bra att ha lite nedskrivet i allafall!

Sedan efter skolan så åkte jag och mamma på stan en sväng, och jag shoppade lite grejer som jag blev nöjd över! jag köpte, en gul topp från gina tricot, en riktigt somrig topp som jag kommer att bo i, i sommar! jag köpte även en vit klänning därifrån som är vit, med ett typ flätat skärp till, grymt nöjd blev jag, och så köpte jag en vårjacka på h&m, en concealer, och värmeskydd för håret när man plattar det tex, jag gör ju det varje dag, så det nöter ju ut håret liksom! Så jag är nöjd, så där försvann lite pengar, men det är ju det pengar är till för, att handla saker man vill ha och behöver! Så jag är nöjd!

Vad har ni gjort i dag? Hoppas ni haft lika bra väder som vi har haft det! :)

KRAM♥





Jackan jag köpte, hinner inte lägga upp bilder på de andra grejerna jag köpte, gör det i morgon i stället! Måste sova nu!!

Godnatt!


Kommentarer
Diana

jag höll tal idag ;) först tänkte jag prata om ätstörningar men vågade inte, ville inte att de skulle börja misstänka att jag har det. så istället valde jag att prata om varför jag är vegetarian ;)



tycker det är jättebra att du vågar prata om anorexin och det! som sagt, man har ju redan allt i huvudet :P men kanske bra att skriva ner ändå för att få lite struktur på det :)



sv: ja, tiden bara springer iväg! :o man hinner inte med!



idag har jag varit i skolan och lite sånt, sen träning och lite firande på kvällen ;) mår rätt bra för tillfället :)



pussisar! <3

2011-05-27 @ 00:59:02
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
hanna ♥

bara bra :)skönt med fredag! ellerhur? :)

2011-05-27 @ 06:15:08
URL: http://heaa.blogg.se/
Sandra

Vad kostade jackan?



Det gick bra i skolan!

Kram

2011-05-27 @ 08:28:36
URL: http://minamagiskaminnen.blogg.se/
sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Idag åker jag på min stipendiekurs :) Det är en kurs för "bra unga ledare" så det blir lite föreläsningar och aktiviteter. Hoppas det blir roligt. Hur mår du idag då? :)

2011-05-27 @ 09:05:49
URL: http://sannalitens.blogg.se/
camilla

Kanonsnygg jacka :D



Visst går åren fort haha? vad kul med en riktigg mikrofon :D jag vill med ha en kareokemaskin haha:P



Hah nää de måste vara den optimala lunchen eller?:D



Haha jaa xD lite jobbigt om folk går omkring o pratar ex italienska o man inte fattar ngt, då känns de som de pratar bakom ens rygg ibland tycker jag :P de kan ju prata hur mkt skit som helst då xD



Åå förstår det o de uppskattar nog att du kommer :) du borde vara stolt över dig själv över att du klarat allt så bra, du är helt fantastisk och en förebild för alla andra :) du är verkligen duktig och jag ser upp till dig <3



Hoppas du får en bra fredag :D

PUSSAR <3

2011-05-27 @ 09:07:40
URL: http://resanupp.devote.se
Zami

sv: Ja exakt, gör så :D



Okej va roligt, vad var det för saker? :)

2011-05-27 @ 10:15:35
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Anonym

skit snygg :D

igår gjorde jag inte alls mkt tog det lugnt och lite, var vid graven hos min bästa vän satt där och så. :)

kram

2011-05-27 @ 11:05:11
URL: http://duggin.blogg.se/
Albin

sv: jag vakande nyss haha ^^ Jag gör inte så mycket, tar det lugnt och så nu :)



Vad händer i helgen? ^^

2011-05-27 @ 15:31:30
URL: http://nallou.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Okej! Gick det bra? Klart det gick bra, men var du nervös? :)

Okej, förstår det.. Måste ju kännas ganska jobbigt att prata om det när man är inne i ätstörningen, annat är det ju för mig på nåt sätt eftersom att jag tagit mig ur den, och kan berätta om hur det var att vara sjuk, och hur jag tycker de är att vara frisk igen! :)

Vad pratade du om att vara vegetarian? Eller, hur började de att du blev de? har du varit de länge? :)



Tack! Jo, jag känner att jag gärna vill dela med mig lite av min historia, inte allt såklart, men också vad anorexin innebär. Och att det är ett viktigt ämne att prata om, eftersom att det utvecklas ju nästan under skolåren, ungdomar utvecklar de, om deras vänner blir drabbade hur man kan peppa dom på bästa sätt osv. :)



Haha nej faktiskt! Snart sommarlov, när har du sommarlov? Vilket datum? :)



Det låter som en jätteskön dag! Firade ni nåt speciellt i dag, eller för att det är helg eller så? :) Bra att du mår bra! Det glädjer mig! <3



Pussar och Kramisar!! <3<3

2011-05-27 @ 22:04:59
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Hanna♥: Det låter kanon det!

Jo men visst! Så jäkla skönt med helg nu, det känns att det behövs nu!! :)

Ska du göra nåt skoj i helgen? :D



Kramar! <3<3

2011-05-27 @ 22:07:05
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Sandra: Det var extrapris på jackan, så den kostade bara 100kronor! :)



Vad bra att det gick bra!! :)

Vad har du gjort annars i dag? Hur mår du? :D



Kramar! <3<3

2011-05-27 @ 22:08:35
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Sannalitens.blogg.se: det låter jätteskoj! Hoppas du får det kul, men de är jag säker på att du får! Hur länge är du där? :)



Jag mår jättebra tack! Har tagit de lugnt i dag efter en veckas pluggning haha, och ska nog bara ta de lugnt i helgen med vänner!

Hur mår du? :)



Kramar! <3<3

2011-05-27 @ 22:11:57
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Camilla: Tack! Jo, jag tycker också att jackan var snygg, och 100kronor! Det är ju ett klipp haha! :D



Ja verkligen! Hoppas verkligen jag mår mikrofonen haha, jaa, karaokemaskin är kul! Har ett sånt där sing star med olika skivor, så de används flitigt! Haha :)



Haha jajamen! Gott med kaksmet efter lunch! :)



Eller hur! Det tycker jag med, haha, som om man själv är utomlands, och säger nåt på Svenska, då kan jag vara rädd att dom hör vad man säger, om dom själv skulle vara svensk. Inte de att jag pratar bakom ryggen på nån annan, men överhuvudtaget, om man är utomlands och ser nånting man tycker är lite kul och säger de på svenska, och att den som står bakom en är svensk tex, skulle jag ju skämmas ihjäl!! HAHA :P



Jo, jag tycker också om att komma dit och liksom visa att jag mår bra, och att dom hjälpt mig, så det känns så bra!! :)

ÅÅHH, tack fina du! vad glad jag blir!! :) <3<3



Jag har haft en skön fredag! Blev lite shopping i dag också haha, fast bara en film, men ändå, nånting! :) Sedan har jag bara tagit de lugnt, vad har du gjort i dag fina? Hur mår du? <3



Pussar och Kramisar!! <3<3

2011-05-27 @ 22:17:49
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Zami: Det ska jag absolut göra! :)



Jo, det jag köpte var, en klänning, en topp, en vårjacka, concealer, och värmeskydd, i dag köpte jag en film också haha, :P



vad har du gjort i dag? :)



Kramar! <3<3

2011-05-27 @ 22:19:49
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Johanna: Tack så mycket! Jag blev nöjd med köpet :)



Okej! Skönt att ta det lugnt också, jag var på stan och shoppade lite grann, sedan var jag bara hemma och kollade på tv, och gjorde lite läxor, :P



Kramar! <3<3

2011-05-27 @ 22:21:46
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Zami

sv: Hehe okej, bra saker :D

Haha vilken film köpte du?



I dag har jag inte gjort speciellt mycket alls :/vad har du gjort?

2011-05-27 @ 22:21:49
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Kajsa-Stina

sv Albin: Haha ojdå! Var du vaken sent eller? ;)

Okej, skönt de, :)



I helgen ska jag nog bara ta det lugnt med vänner och så, själv då? :)

2011-05-27 @ 22:23:15
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Zami: Jo, jag blev nöjd, så kommer använda de mycket i sommar haha! :)



Jag köpte "Dagboken" en film som jag verkligen tycker är bra, så jag är nöjd! :)



Okej, de kan vara skönt de ibland också, men kan bli tråkigt också, men för de mesta är de skönt ^^



Jag var på stan och köpte den där filmen, sedan har jag inte gjort så mycket mer haha, när jag skulle gå till bilen så stod det ett team från tv4nyheterna och filmade, dom frågade folk om vad morsdag betyder för dom, och jag gick där lite på sidan av, och kom med lite i tvn haha, dock var de lokala nyheter, så de sänds ju bara här, men ändå haha :P



Kram! <3<3

2011-05-27 @ 22:28:09
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
annie

GRYMT SNYGG!:D

2011-05-29 @ 21:07:18
URL: http://imyupie.myshowroom.se
Kajsa-Stina

sv Annie: Tack så mycket! Jag blev riktigt nöjd med den! :)

2011-05-29 @ 22:32:20
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0