Näringsdrycker

När jag var jättesjuk i Anorexi fick jag dricka väldigt mycket Näringsdrycker varje dag, utöver alla måltider. När jag var på BUP, fick jag dricka 2 om dagen med mellanmål, och utöver alla måltider. Samma sak när jag blev tvångsinlagd för precis ett år sedan, så fick jag någon gång dricka 3 om dagen, utöver alla mål. Så det var en tuff tid, men är äntligen förbi den nu. Sedan övergick jag till 2 om dagen, men det är ändå en del. Nu är jag så tacksam att jag slipper den där skiten. Där är så jävla deprimerande att bli i tvingad mat och kalorier. Mat och godsaker är till för att man ska njuta av livet. Inte för att man är rädd för att gå upp i vikt och bli tjock. Tänk vilka sjukdomar det finns, som ställer till det för många människor i hela världen. Jag är så himla tacksam att jag inte behöver plåga mig på det sättet jag gjorde då jag var jättesjuk. Fy, vilken tid det var. Det var så jävla jobbigt för mig. Det var självklart jobbigt för min familj, släkt, och vänner också. Men jag, som fick dras med skiten och tankarna hela tiden, hela dagarna. Det var jag som bestämde mig att jag ville ha en förändring. Ingen annan kunde få mig på banan, det var jag själv som fixade det. Okej, med hjälp från dom, men det var jag, som tog steget, mot ett friskare liv..... 

Det var olika sorter jag drack, först var det Fresubin, sedan blev det Fortimel, och sedan blev det ett till märke som jag inte vet namnet på, kan kolla upp det. Sedan övergick jag till Fortimel igen. Favoritena på Näringsdryckerna var, på Fresubin, Smultron om jag måste välja, för jag har dåliga minnen av Vanilj, men den var ändå god, kan jag erkänna i efterhand, den Näringsdrycken jag ine kommer i håg var den heter hade typ jordgubb/hallon smak, ingen höjdare, men efter några gånger var det inga problem. Men favortien var ändå Fortimel Näringsdryck med smak av Skogsbär. Det var den bästa smaken, men det var ett helvete att få ner dom varje dag, men det gick...




   = Fresubin Näringsdrycker. Ingen bra bild, så jävla liiiiten, men det går.










  =  Fortimel Näringsdrycker.  
Fortimel var favoriten.

Lite större bild, men ändå inte....














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0