SVAR PÅ NÅGRA FRÅGOR

Här kommer några svar från min frågestund, resten kommer i ett senare inlägg..


Hur länge har du bloggat, och har du haft någon blogg innan den du har nu? :)

svar: Jag har bloggat i 1 1/2 år, och jag har inte haft någon annan blogg tidigare,

 



Hur kommer de sig att du började blogga från början? Bra blogg! :)

svar: Från början var det för att skriva av mig alla känslor inom anorexin och för att jag ville hjälpa andra med dom problemen, sedan började jag skriva om andra saker för att det inte skulle bli så grått och jobbigt att läsa. Tack! :)



Du har sagt tidigare att det har hänt någonting som du inte velat berätta, utan du ville vänta ett tag, du behöver inte svara men vad är det som hänt? :(



svar: Ja, jag kan berätta det nu lika bra att få ur sig det. Min pappa har fått cancer, eller han fick det i höstas och har varit på behandling uppe i Umeå hela hösten, och fick komma hem i julas, och var då hemma ett tag, innan dom förstod att allt inte var borta så han fick genomgå en till operation och den här gången en avancerad som har tagit jävligt hårt på mig, eller ingen har ju mått bra av det här men jag reagerade jävligt hårt och har mått jättedåligt, och nu börjar han må bättre igen. Dock så blev han inlagd idag pga uttorkning men det ska dom åtgärda snabbt.




Hur kommer det sig att du fick anorexi, och hur länge var du sjuk i sjukdomen? du är stark!

svar: Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag blev sjuk men jag kan försöka att sammanfatta en text som ni kan få läsa, det är många saker som gjorde att jag blev sjuk men kan berätta det i ett annat inlägg, och jag var sjuk i 3 1/2 år ungefär.



Kan inte du göra videoinlägg där du pratar och sånt? Skulle vara så kul! :)



svar: Ja det kan jag göra, men skulle vara snällt om du/ni sa vad ni ville jag skulle videoblogga om :)




Är du helt frisk nu eller har du svårigheter kvar med vissa saker inom anorexin



svar:
Jag är frisk nu, men har ju en del tankar och känslor kvar givetvis, ska jag vara ärlig så tror jag att det kanske alltid komma finnas en liten känsla av otrygghet, men inget som kommer att förstöra nåt i mitt liv, anorexin stör inte mig längre på samma sätt som innan.



Kan du göra en sminkvideo? :)



svar: Ja det kan jag göra!





Hur kom du på ditt bloggnamn?




svar: Haha jadu säg det, jag kom inte på nåt det var därför det fick bli det här värdelösa namnet haha. Men ska starta en ny blogg med ett bättre namn.



 Jag har läst i dina arkiv tidigare och du skriver väldigt bra, kan inte du göra flera såna texter?



svar: Det kan jag absolut göra, det är ju mina egna tankar och känslor som kommer ut i texter, och det kommer att komma texter allt efter som så håll utkik, tack att du tycker det! :)

 


Hur ser du på anorexin i dag när du själv mår bättre?


svar:
Att det är en förjävlig sjukdom som ingen ska behöva bli drabbad av. Jag kan ju nu i efterhand tänka tillbaka väldigt mycket på hur jag mådde och hur länge jag var sjuk. Alla behandlingar jag varit på osv, och det är jobbigt att tänka sig tillbaka för man mådde inte bra då.

 

Det var några frågor från frågestunden. Blev många frågor kring anorexin märkte jag, och jag kommer att ta andra delen senare, ska hjälpa till med en tårta som vi ska bjuda på då vi senare i eftermiddag får främmande av mina kusiner!

PUSS♥





Kommentarer
Diana

åh, hej! har tänkt på dig :)

jag mår väl sådär. har precis fått en ny psykolog iaf, träffade henne för 3e gången idag och hon verkar faktiskt väldigt bra! hon insåg ganska snabbt att hon måste ställa krav på mig för att det ska hända något. (ändå sket sig lunchen idag... skit.) försöker sikta in mig på att kämpa bättre från o med nästa vecka, men ofta när jag tänker så håller det i bästa fall bara en dag. sedan ger jag efter för sjukdomen igen, meeeeen jag gör väl ett nytt försök igen. får se hur det går..



imorgon är kyrkan det enda jag vet som händer. scouter på söndag. vad ska du göra i helgen? :)



haha, ja andra omgången blev dom faktiskt riktigt lyckade! men de första alltså, fattar inte hur man kan lyckas att misslyckas med vaniljdrömmar!??!?! det är ju typ lika enkelt som att göra chokladbollar XD hahahahaha



puss och kram!! ♥

2012-04-13 @ 13:50:58
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
camilla

ååå vännen jag har funderat mkt på vad du har gjort :)

hoppas du mår bra nu iaf?

Förstår att de måste vara otroligt tufft med din pappa, min mamma fick hjärntummör när jag var yngre så jag vet vilken process de e att ta sig igenom, hoppas allt löser sig iaf<3



jo tack med mig är det ganska bra :) har ganska mkt i skolan o jo o grej nu så har fullt upp hehe men jag gillar det :)



vad ska du göra i helgen?

kraam och puss söta<3

2012-04-14 @ 08:08:27
URL: http://resanupp.devote.se
Tove

sv - tack! :) imorgon vet jag inte vad som händer här, hos dig då? :)

2012-04-15 @ 21:03:50
URL: http://toveelundberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0