Dagboksinlägg 080405

Jag låg i sjukhussängen och tittade ut genom fönstret. Det var kallt och rått ute, jag såg det, för på fönstret kom det ett stänk av regn var tredje sekund, jag kunde de utantill nu, det hade varit de den senaste timmen, och jag räknade varje stänk som kom mot fönsterrutan. Jag kollade på klockan emellanåt, och väntade bara på att lunchen skulle bli. Jag låg och vred mig i sängen, och kände hur ångesten blev starkare, ju närmre klockan blev 12. Jag kollade ut genom fönstret igen, och suckade. Varför skulle just jag bli sjuk? Jag ser ju inte ens att jag är sjuk. Dom ljuger säkert, fast vad skulle dom tjäna på att ljuga för mig? Jag tar någon annans plats i sånafall, och ett sådant gravt fel får man väl bara inte göra inom sjukvården? I och för sig, jag ser ju att jag väger ** kg, men jag får det inte att gå i hop i huvudet. Det måste vara fel på vågen, jag kan inte väga så lite. Jag känner ju mig gigantisk. Jag orkar inte med mig själv och mina tankar, hur ska jag komma till rätta med någonting, när jag ändå inte kan prata med någon vettig människa som förstår mig? Jag kände hur gråten sved bakom ögonlocken. Inte gråta, inte gråta, det var det enda jag tänkte. Bredvid mig på en fotölj satt mamma och löste korsord, pappa var och hämtade kaffe i en automat, kostar tre kronor för att få sig en kopp kaffe, fan vad snålt. Betala för att få lite kaffe? I och för sig får vi ju maten gratis, jag vill inte ha den, men mamma och pappa får den ju också gratis. Vad fan tänker jag på om maten vi äter här kostar eller inte? Jag tänker bara på ät, och drickbara saker hela tiden. Varför!? Jag orkar inte med det. Finns det inget vettigare att tänka på än sådant? Verkar inte som det, eftersom att det är allt sådant som tar plats i mitt huvud. Jag suckade återigen, och kollade ut genom fönstret. Varför måste jag ligga här? Vilket jävla öde att hamna på en barnklinik och äta under tvång. Jag hatar det. Hatar är ett starkt ord, men jag verkligen hatar den här situationen jag är i.
Klockan var nu 11.44, och personalen från BUP var på väg för att göra oss sällskap vid lunchen. Det var helg, och då är inte dagvården öppen, utan då måste man äta på barnkliniken. Jag är inlagd på barnkliniken över nätterna, och äter på dagvården på dagarna, men på helgerna sker allt på barnkliniken. Och jag hörde steg närma sig dörren, och jag väntade bara på att knackningar skulle sätta i gång, och det gjorde dom. *KNACK* Dörren öppnades och där stod just, M.S. Jag kände honom vid det här laget, och han var väl den jag kände mig mest trygg med på något sätt. Han var den första som gjorde mig sällskap från första början, och kanske att det känns tryggt eftersom att han är min vårdare.
- Nu är det dags för lunch snart. Jag ska värma på i micron nu, så ni kan sätta er ute i matsalen.
- Aa, visst, vi kommer snart.
Varför i helvete ska han säga åt mig vad jag ska göra? Jag har fan egna ben att gå på, eller har jag det? Verkar inte som det, eftersom att jag varit tvungen att åka rullstol den senaste tiden. Men nu har jag börjat att gå lite smått igen. Vi gick ut i matsalen och tog bordet närmast dörren. Jag kollade i taket, och sedan på akvariet som stod i hörnet på en liten byrå. Jag såg den gula fisken simma omkring, och lekte med gräset som fanns i hela akvariet, han såg så fri ut, vilket jag också vill vara. Det hördes ett pling från köket, och sedan 2 till, och sedan 1 till, nu var alla fyra portionerna klar, och det var dags att äta. När jag fick tallriken framför mig kände jag bara att jag ville få det undanstökat, jag visste ju vad som väntade om jag inte åt, och varför ska jag strejka för? Det tjänar ju ingenting till egentligen. Men anorexi är fan inte lätt att ta sig igenom, om det hade varit lätt, hade ingen varit sjuk i det. Nej, nu far jag i väg i tankarna som vanligt. Ät bara för fan, kom igen nu Kajsa, lika bra att få det undanstökat.
Det var spaghetti och köttfärssås, kall råkost sallad, med en krämig blandning med vitkål bla, och varma morötter, ett glas standars mjölk, "fy fan, jävla äckliga kalorier överallt". Jävla äckliga spaghetti, fy fan vad jag hatar det! Jag hatar all mat, men fy fan för pasta! Första tuggan är alltid svårast, sedan flyter det på ganska bra, tills jag kommer till ungefär halva portionen, då kommer ångesten på riktigt, och dom måste tjata på mig i tusen år innan jag tar en till tugga, och sedan tvingar jag i mig resten av portionen innan dom hotar med sond eller näringsdryck. Fy fan vad jag hatar näringsdryck! Fick en i går, och fy fan vad jag skrek, aldrig i hela mitt jävla liv att jag kommer att dricka en näringsdryck igen, men dom har sagt på avdelningen att jag ska börja med två stycken om dagen vid mellanmålen, hur fan ska det gå till? Jag vill inte ha mer! Men jag vill fan inte vara här heller, men hur fan ska jag börja att tycka om mig själv när det är två olika viljor inom mig. Den ena, den friska jag, vill bli frisk, och säger till mig att jag är sjuk, men den andra jag, den sjuka, anorexin, säger att jag är allt negativt, att jag är allt annat än smal, vad fan ska jag tro? Anorexin är starkare, jag kommer inte att klara det på egen hand. Men vem fan kan få mig att ändra min uppfattning om mig själv, när det ändå är jag i slutändan som ska bli frisk?
Maten var nu uppäten och det var dags för vila. Jag blir alltid så sluten när jag tänker, när jag har ångest har jag allt inom mig, sedan spricker det, och allt kommer ut på alla de andra, jag skriker, och slår omkring mig. Vem fan kan få mig på bättre tankar?













Kan tydligen inte ladda upp egna bilder för tillfället, blogg.se är inte på min sida i dag.








Kommentarer
hanna ♥

håller med! :) så kul! :D

2011-06-07 @ 22:54:54
URL: http://heaa.blogg.se/
Zami

sv: Ja exakt jag undrar också varför det ska finnas, jag brukar sitta och fråga pappa hur de blir till så jag vet.



I dag har jag kollat på 5-6 filmer för jag har haft så tråkigt, vad har du gjort? :)



Kram! <3

2011-06-07 @ 23:08:46
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Kajsa-Stina

sv Hanna♥: Haha jaa verkligen! Blir alltid på glatt humör när man ser vissa av hans musikvideos! ^^

2011-06-07 @ 23:16:52
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Zami: Ja det brukar jag fråga mina föräldrar och typ alla också haha ^^ Tycker de är onödigt ja! Usch!



Okej, kul! Nån du tyckte var bra då? :)

jag har varit i skolan till typ 13 tiden, fick sluta tidigt i dag, skönt! Så sedan har jag bara varit hemma och kollat på lite serier haha :)



2011-06-07 @ 23:20:06
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Diana

du är så duktig på att skriva, du skulle kunna skriva en bok om ditt liv! <3



sv: skönt att det gick över :)



åh grattis! VG är ju jättebra! :D



låter härligt :) nej, jag har typ väntat på att åskan och blixtarna ska sluta XD haha, kul! men nu är det lugn ute iaf ;)



puss fina <3

2011-06-08 @ 00:35:14
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
hanna ♥

ja,verkligen! :D

2011-06-08 @ 07:09:54
URL: http://heaa.blogg.se/
camilla

Du skirver jättebra ska du veta :)



Ja du får kolla upp det haha :D om du gör de så kanske jag vågar jag med:P



ÅÅ gott :D vi hade opckså sool hela helgen men igår och idag har de vart mulet :/



ÅÅ tack för ditt pepp :D de känns något bättre idag så hoppas de e påväg att vända :D ska till sjukhuset sen också för samtal o vägning



Härligt med kort skoldag :D

Asså hur kommer de sig att ni e lediga idag?:D har du några palner för din lediga dag?:D



Härligt att du mår bra de gör mig glad :D jo tack jag mår allt fint idag hihi :D



Pussisar<3

2011-06-08 @ 08:42:59
URL: http://resanupp.devote.se
lovisa

SV: SKA ÄTA:d sj?:D

2011-06-08 @ 09:35:55
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Zami

sv: Ja de gör jag också xD



Jo de va några stycken som var bra :D

Va härligt! :)

2011-06-08 @ 11:27:10
URL: http://nattstad.se/Zamiii
Twiggy♥

Tänk vad underbart att du har kommit ifrån den där tiden nu sötnos♥♥ Du är så bra.



Hoppas din dag blir toppen♥



Puss och kram

2011-06-08 @ 11:48:23
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
KNORKAN - Vinn smink från MIST

Hej! Vill du vara med och tävla om smink från Mist Stockholm? :) Kram

2011-06-08 @ 18:22:09
URL: http://knorkan.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Aaw tack fina du!! :)

Jo, jag har funderat på att göra det, så man får se om jag har tålamod till det, men jag tror faktiskt de!



Jaa verkligen! Jag är nöjd med mina VG, så de är bara att tacka och ta emot!! :)



Vad skönt att åskan försvunnit! Hatar åska, verkligen så onödigt tycker jag! Skrämmer ju upp en så man blir livrädd, usch! Men det har varit kanonväder här i dag! Så skönt :)



Vad har du gjort i dag fina? :)



Puss och Kram!! ♥♥

2011-06-08 @ 21:59:30
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Hanna♥: Haha aa verkligen! :)

2011-06-08 @ 22:00:17
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Camilla: Aaw tack fina! Vad glad jag blir :)



Haha ja! Ska kolla på det, men det kan väl inte vara så svårt att hitta sättet att ladda upp direkt i bloggen!? :)



Ja, det är så underbart väder ute nu! Så skönt! Tråkigt med mulet väder, men i sommar får vi hoppas på mycket sol!! :)



Du kommer att klara det tjejen, du är stark!

Okej! Hur ofta har du samtal, är det en gång i veckan, och vägning, är det också en gång i veckan? :)



Vi var lediga i dag, beroende på att studenterna, skulle ha en massa lekar, för dom själva, och bla brännboll, jag ville inte vara med, och nästan ingen i min klass ville de, så dom som inte skulle vara med skulle vara hemma, så det var därför, men i morgon är det skola, och fredag avslutning! :)

Jag har varit och shoppat, ( igen ) haha, men jag älskar det! Blev en söt sommarklänning, 2 filmer, och ett halsband, så det blev bra :)



Bra att du mår bra vännen! :)

Vad har du hittat på i dag? :)



Pussar och Kramisar!! ♥♥

2011-06-08 @ 22:06:18
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Lovisa: Okej, nice de. ^^



Jag har nyss tvättat håret, och dricker varm oboy haha, sedan ska jag väl sova så man kommer upp i morgon ^^

2011-06-08 @ 22:08:14
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Zami: Kanon det! :)



Var själv i dag på stan och handlade lite grejer, gör det rätt ofta nu har jag märkt haha, men de blev en söt sommarklänning, 2 filmer, och ett halsband, så det blev bra!



Vad har du gjort i dag ? :)



Kram! ♥♥

2011-06-08 @ 22:10:56
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Twiggy♥: Aaw tack fina du! Ja, det var verkligen en jobbig tid, usch längtar inte tillbaka för ett ögonblick. Och jag vet att du kommer klara det vännen, du är stark! ♥♥



Min dag har varit kanon, vad en sväng och handlade lite grejer, en klänning, två filmer, och ett halsband! Vad har du gjort i dag? :)



Puss och Kramisar!! ♥♥

2011-06-08 @ 22:14:27
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv KNORKAN - Vinn smink från MIST: Hejsan! :)



Jo, jag har anmält mig till tävlingen. Jag vill absolut vara med och vinna!! :)



Kram!

2011-06-08 @ 22:15:48
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0