Tips för bättre hy,

1. Drick mycket vatten. Vatten rensar ut gifter och ger fukt inifrån. Drick minst två liter om dagen. Det motsvarar ungefär åtta glas.


2. Sov bättre och längre. Huden läker och reparerar sig under natten.



3. Använd endast rena örngott med hundra procent bomull. Om din hud är fet hjälper bomullen till eftersom den suger upp oljor.


4. Sovrumstemperaturen bör ligga runt 18 grader. Öppna fönstret och släpp in sval nattluft så håller sig huden frisk medan du sover.



5. Använd endast rena handdukar efter ansiktstvätt. Använd inte samma handduk som du använder till din kropp.



6. Ät mycket frukt och grönsaker. Förslag; broccoli, citrusfrukter och tomater. Tomater skyddar mot solbränna och åldrad hy. Drick grönt te.



7. Ät livsmedel som innehåller zink och vitamin B5. Livsmedel med zink; skaldjur, spenat, nötter, fullkorn, solrosfrön och gröna ärtor. Livsmedel med vitamin B5; bananer, avokado, nötter och fullkorn. Brist på zink kan orsaka akne och mjäll.



8. Kosttillskott kan vara ett bra alternativ för att tillföra kroppen viktiga vitaminer och mineraler. Många påstår att zinktillskott löst deras akneproblem.



9. Även om din hy är fet, tvätta ansiktet endast två gånger om dagen. En gång på morgonen och en gång på kvällen räcker.



10. Undvik produkter (som t.ex. foundations och ansiktskrämer) i ansiktet som innehåller oljor och talk. Dessa täpper till porerna och kan förvärra problemen.



11. Satsa på en oljefri fuktkräm. Ett bra förslag är Neutrogena Visibly Clear Oil-free Moisturiser. Den håller verkligen huden matt i flera timmar! Finns att köpa på apoteket.



12. Gå ut. Huden andas och behöver frisk luft. Många har blivit av med sina problem efter att ha solat. Glöm inte att skydda dig i solen bara.



13. Undvik kontakt mellan fingrar och ansikte.


14. Peela kropp och ansikte då och då för att avlägsna döda hudceller.



15. Tvätta aldrig ansiktet med tvål. Använd milda rengöringsprodukter, helst utan parfym.



16. Gör en ansiktsmask en gång i veckan. Banan och äpple är bra om du har torr hy. Citron och jordgubbar är bra ingredienser som motverkar fet hy. Fruktsyrorna i citrusfrukter och äpplen är bra mot akne. Blanda gärna i lite honung.




17.
Satsa på en foundation utan olja och parfym. Tex, Max Factor Facefinity Compact Foundation som är lagom täckande och helt fri från oljor och parfymer. Testa gärna mineral makeup som passar de med hudproblem.



18. Byt ut din concealer mot ACO Cover Stick för fet och finnig hy.



19. Om du har en tendens att bli glansig i t-zonen, använd blotting papers som suger upp glanset utan att göra huden pudrig. Skippa vanligt puder. Det täpper till porerna som i sin tur gör att huden bara blir ännu glansigare.



20. Ta en titt i skafferiet. Vitlökssaft sägs torka ut finnar. Honung lugnar röd och irriterad hud. Citronsaft används på finnar och sägs bleka ärr. Aloe vera läker alla sår. Tips! Aloe Vera Juice finns i hälsokostbutiker. Färsk aloe vera appliceras på huden och tros bota akne, eksem och torr hud.



21. Var glad. Är du deprimerad, stressad och mår psykiskt dåligt påverkar detta ditt yttre. Vid stress urlakas zink ur kroppen och det är ett viktigt mineralämne för både hud, hår och naglar.






Bild, google,



Kommentarer
Diana

ilka bra tips! var har du hittat allt det? :)



sv: ja, det skadar aldrig att få lite tips ;)'



vad kul! vad ska ni göra där? shoppa eller? :D



jasså? jag tyckte det var kul att packa när jag var liten, men nu är det bara jobbigt :P ah, det är svårt att veta ibland vad man ska ta med och inte för man vill ju inte släpa på onödig packning ^^

Jag tror jag kommer blogga, tar med datorn i alla fall så hoppas jag på internet ;)



har inte gjort nåt idag än :P men ska in till stan och fixa lite senare idag. ska till sjukgymnasten, köpa ett linne och lämna ett papper till en på träningen. sen får jag se om jag orkar börja packa efter det? :P

mår inte helt jättebra, har ont i halsen och lite i huvudet. men det var värre igår, då frös jag som en tok oxå och hade lite feber :/ tror inte jag har feber nu i alla fall ;)



vad ska du göra idag? :)



Kramis! <3

2011-07-04 @ 09:20:15
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Tack så mycket! Det är lite olika sidor jag hittar det i, samt tidningar, och av egen erfarenhet :)



Ja precis! Vi var i Stockholm för att kolla på Allsång på Skansen, men även shopping, så det blev kanonskoj! :D



Haha jo det är ju så faktiskt, jag känner ibland att jag inte riktigt vet vad jag ska ta med mig egentligen, men det brukar ju ordna sig tillslut ändå.. haha ^^

Okej vad bra! Hoppas du kommer att blogga!! :)



Okej, vad kul! Hoppas du fick en kanondag! Och tur att du mår bättre idag! Tråkigt med förkylningar, blää, Och skönt att det börjat bli fint väder igen!! :)



Idag har jag bara tagit det lugnt, var in till stan en sväng på Gatufesten, var ju bra artister där igår kväll, men det hade inte jag nån aning om, så jag missade ju det... Men som tur vad, så var det ju bra på allsången också! Men imorgon ska jag dit på kvällen och se artister, skoj skoj!



Hoppas du har det kanon!! :D



Kramar!!! <3<3

2011-07-07 @ 20:49:02
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
lovisa

Kul att du deltar i tävlingen om en valfri vara:)

Hoppas du får en fin dag!

2011-07-08 @ 08:44:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Lovisa: Ja verkligen, tycker det är jättekul med sånt! :)

Tack snälla, hoppas du mår bra!



Kram!

2011-07-11 @ 00:50:13
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0