Jag skyndar mig att skratta åt allt för att hinna före gråten

När jag tänker efter, så känns det som att det var jag som var den personen som hjälpte mig själv i mitt tillfrisknande. Jag vill inte lägga någon skuld på någon på sjukhuset, och säga att det var någons fel, för det var det verkligen inte. Men deras behandlingsmetod var väl kanske inte den bästa enligt mig. Dom var inte speciallister inom området, men dom är bra på massa annat, och gjorde verkligen det bästa dom kunde för min skull, vilket jag nu i efterhand ser. När jag var sjuk tyckte jag allt dom gjorde var värdelöst. Jag såg inget positivt i det dom gjorde, skyllde allt på dom. En grej som jag tyckte då, och som jag även står fast vid i dag, är att jag tycker jag borde ha fått gjort mer saker. När jag var inlagd så var det ju bara fokusering på att jag skulle få i mig maten och inte röra på mig någonting. Jag förstår deras oro för att jag skulle rasa ännu mer i vikt, men jag känner att det hade nog gett mig något annat att se fram emot om jag hade fått gjort saker medans jag var sjuk. Tex, jag satt bara inomhus i 3 år, det var inte direkt kul, min höjdpunkt var om jag kunde få åka in till stan och fika. Dock inte gå långa sträckor, vilket jag absolut förstår, men att gå en liten bit en dag i veckan, skadar inte, tvärt om. Jag hade fått en försmak på det normala livet igen. Jag hade glömt bort det fina som fanns. Jag var bara inuti mig själv. Om jag hade fått vara ute mer, eller bara fått gjort något annat för en dag, hade det nog också varit lite lättare för mig att våga förändra ett gammalt beteende.
Jag kommer ihåg den gången jag blev utskriveb från BUP, och skulle få vara hemma, och börja skolan igen. Det var något som jag verkligen sett fram emot väldigt länge, få komma tillbaka till allt det vanliga. Jag svävade som på rosa moln, och mådde jättebra. Det kom dock grejer emellan som gjorde att jag mådde sämre igen, och jag kom återigen in på BUP, men jag kände från den dagen jag hade fått gjort vanliga saker, levt vanligt, börjat vara med vänner igen, och bara försökt för en sekund att strunta i tankarna och det där "måstet" som alltid fanns inom mig. Släppa det, och bara fokusera på vad det är jag vill. Kom ju som sagt in på BUP igen, men sen den gången var det lättare för mig att våga testa det nya. Under mina 3 år som sjuk, så för varje gång jag blev utskriven, men sedan trillat tillbaka och kommit dit igen, så har det varit lättare för mig att våga testa nya saker. Och det beroende på att jag fått känna på hur livet är, att det finns något fint utanför sjukhus väggarna, att jag kan klara mig själv, och att jag inte behöver bli uppassad hela tiden, att jag kan, det är det som var viktigt.

Mina föräldrar, släkt, och vänner har funnits där, och det har också betytt mycket, samt personalen på BUP har gjort så gott dom kunnat, och även hjälpt mig i situationen, stort tack till er, jag är så tacksam, ♥






Kommentarer
c.

sv: nice ju! :D

idag skulle jag dra till stranden med några polare, men vi väntar o ser ifall det blir finare väder, inge kul att åka dit om det är kallt o molnigt ;) annars drar jag nog till hörby, sj? :)

2011-07-11 @ 11:15:10
URL: http://carolinesjondin.devote.se
Kajsa-Stina

sv C: Aha okej, nice! Är nog en bra idé att kolla om vädret håller i sig när man ska dit, annars är det ju inte så kul :) , vad kan man göra i Hörby? :)



Jag ska vara med en av mina kusiner, så vi får se vad vi hittar på! :)

2011-07-11 @ 12:20:00
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
lovisa

Kul att du är med och tävlar om veckans bloggintervju!:)

2011-07-11 @ 13:19:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
hanna ♥

tack så mycket, kolla i min meny :)

2011-07-11 @ 13:23:15
URL: http://heaa.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Lovisa: Ja! Jag tycker sånt är jättekul! :))



Vad ska du hitta på idag? :)

2011-07-11 @ 14:01:51
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Hanna♥: Okej! Gör det med en gång :)

2011-07-11 @ 14:05:00
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Diana

fint skrivet!! :) håller med dig om att man inte borde vara så instängd. har ju inte varit inlagd själv så jag vet inte, men kan tänka mig att det blir rätt långtråkigt?



sv: haha, ja exakt så är det för mig med!! ^^



ja, när börjar de med repetitionerna? :)



ah, men kollade just priserna 325:- för sittplats och 255:- för ståplats!!! :o



ja, vi har varit iväg och handlat lite och så var det marknad som vi gick runt lite på, men jag köpte typ ingenting heller :P



skönt att höra att jag inte är den enda som det blir så för iaf. bättre lycka nån annan gång...



kram! <3

2011-07-11 @ 15:58:41
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Diana: Tack så mycket! :)

Jo det är ju så, blir väldigt lätt långtråkigt, och man mår ju så dåligt psykiskt, och att då stänga in sig ännu mer i sig själv är inte särskilt smart, det är bara dumt, så det tycker jag verkligen dom ska ändra på!



Repetitionerna börjar lite olika, dom gör det flera gånger under dagen, så dom kanske börjar vid 2 - 3 tiden med den första repetitionen! :)



Va!? Nej, för oss kostade bara inträdet, och det var 130kr st. Så då måste det vara något annat du kollade på, om ni kanske skulle på djurskansen också? :)



Okej! Det är kul med marknader, är dock typ aldrig på det :)



Jo men det blir ju så ibland, och det är inget farligt med det! Även om det känns jobbigt för en själv, så är det förståeligt varför det blir så.



Hoppas du mår bra !!



Kramar! <3<3

2011-07-11 @ 21:57:41
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0