Varmaste dagen på länge! Våååårkänslooor! :)

God kväll mina fina vänner! :) Hoppas att er dag har varit lika bra som min! Var ju hos sjukgymnasten vilket var väldigt trevligt! Nu kan vi prata liksom på ett annat sätt en förrut. Hon har alltid varit den som hjälpt mig mest på sjukhuset, hon som har förstått mig mest. Mer än psykologerna. Och det är hon som har gett mig motivationen till ett bättre liv, och att leva, samt M.H.E! :)
Så vi pratade om dittan och dattan, och hade det roligt, skrattade en hel del! Och fick såklart bollmassage!!!

Sedan när jag for hem så vart det hamburgare, mumsens! Och sedan gjorde jag inget speciellt. Eller jag satt och flummade vid matbordet, blir lätt så när jag är lite fööör trött om man säger så. Så det får min stackars lilla familj lida av. Meen, jag tror inte att dom lider speciellt mycket faktiskt! Dom är nog bara glad att se mig glad, och lycklig. Efter alla dessa år som sjuk, och fånge i min egen kropp. Blir faktiskt ledsen när jag läser gamla dagboksinlägg som jag skrev när jag var inlagd, och på dagvård. Alla malande tankar jag ständigt drogs med. Det var ju varje dag hela dagarna från morgon till kväll. Och jag fattar inte än i dag hur jag orkade stå ut att vara inlagd på sjukhuset så länge som jag var det. Alltså om man säger i helhet så var det ju nästan under hela min sjukdomstid, i 3 år. 3 hela år alltså! Nu när jag kommer till sjukhuset för att träffa sjukgymnasten, eller för att ha ett samtal, så får jag nästan ångest, eller inte ångest, ångest. Utan ångest av att jag varit där så länge, mått så dåligt, och lidit där så länge. När alla mina kompisar haft det roligt på annat håll. Suttit och haft filmkvällar och ätit godis myst kollat på film osv. Och när dom gjorde allt det roliga så satt jag inne på ett rum på barnavdelningen, eller på tvångsvården och räknade kalorier och grät över att jag var så tjock, enligt mig själv. Det är hemskt! Och jag är så glad att jag är ur helvetet. Men jag tror också att eftersom att jag var så sjuk i sjukdomen, så brydde jag mig inte om något annat. Jag kände inga känslor inför att vara på sjukhuset. Klart att jag inte tyckte det var roligt, men jag stog ut, beroende på att jag var liksom van vid det, så himla tragiskt. Och stackars mina föräldrar som fått varit där med mig. Men det som jag tror gjorde att dom orkade stå ut också, var att dom såg en förbättring för varje dag. Även om det blev snedsteg, och viktnedgångar, och nya inläggningar, så blev det bra tillslut. Och det är det man alltid måste komma i håg, att det kan bara bli bättre. För när gränsen är nådd, när allt är skit, då kan det bara bli bättre..

KRAM ♥








Kommentarer
Jennie

Heeej!

Sovit gott?

Jag har sovit sååå gott inatt. Va riktigt (skönt) trött i kroppen och knoppen igår kväll, så somnade på 2 sekunder typ, hehe :D Kunde ha sovit 3 timmar till imorse, när klockan ringde, kändes det som! Men va ju tvungen att gå till jobbet, såklart och när jag väl är uppe så blir jag pigga ganska snabbt och så är det alltid så himla fräsch luft ute så dags!



Fick du både massage och pulsing på MHE? Jag gillade både ock, men mest massage, fast pulsingen va otroligt avslappnade och somnade nästan varje gång!

Hade du svårt för beröring när du va som sjukast eller ja, under din sjukdoms period överhuvudtaget?

Jag hade, eller inte med massage och sådär, utan typ kramar eller att nån tog på mej bara! Tycker fortf det kan va lite obehagligt. SKulle säkert tycka det va ännu mer så om en kille gjorde det, fast det kan jag iofs inte säga helt säkert eftersom det aldrig hänt, haha, men jag kan tänka mej :P

Har du nån pojkvän?



Jo, jätteskönt som vanligt på Tjejzonen. Glad att jag "kommit igång" me det igen, oavsett om man tycker man behöver det ena veckan och andra veckan inte alls. Tror alla människor måste ha nån man kan prata ut med, behöver ju inte va nån som jobbar som terapeut eller liknande, men i alla fall nån. Vi människor är ju eg ganska egocentriska och pratar gärna om oss själva! :D



Hoppas vi slipper undan regnet idag! På nätterna har jag inget emot om det regnar dock..

Va ska du göra idag?

kramar

2011-04-12 @ 07:25:44
URL: http://www.misshart.blogspot.com
camilla

ÅÅ ag älskar också de taggbollarna :D vad skönt att du inte har de jobbigt med kroppskontakt längre :D det har jag aldrig haft :)



Asså har du ngn kille på G? :D näää har ingen kille :/ känner att jag får fokusera på mig själv nu i första hand så får kille komma lite senare, till sommaren kanske ^^ haha:P såå mysigt jue :)



Åå försår det, men då har du ju skolan att se fram emot iaf :D har inte ni lov nästa vecka?



Vad har du på planeringen idag?

Sovit gott? :D



Pussar i massor på dig finis<3

2011-04-12 @ 08:11:32
URL: http://resanupp.devote.se
Victoria

Har också vårkänslor! :D

2011-04-12 @ 11:16:34
URL: http://frukostera.blogg.se/
Sandra kusinen!

Hej!

Japp, vårkänslor! Men ni era stackare har väl snö fortfarande?! usch!

Jo det var lång tid du var inlagd, men tur var kanske det... dels kanske det hjälpte dig lite (även om vården/samtalen etc inte var så värst bra eller djupa) så kanske det får dig att känna: "adrig ska jag bli så dålig igen, att jag måste till DET hemska stället!!!" Do you see my point?!

Vi hörs & ses!

Stor kram!

Sandra

2011-04-12 @ 20:41:26
Kajsa-Stina

sv Jennie: Hej! :) Ja tack! Det har jag gjort. Vaknade dock i natt bara lite grann, men somnade om rätt fort igen!

Vad bra att du också sovit gott! Sömn är verkligen viktigt! Haha jaa! Jag känner igen mig. Jag vill gärna ligga kvar i sängen när klockan ringer.. Men man måste ju upp, vilket ger med sig när man väl klivit upp! :)



Ja, jag fick båda delarna, och jag gillade de lika mycket! Var så himla skönt, haha jag somnade nästan också! :)



Ja under min sjukdomstid tyckte jag inte om beröring överhuvudtaget. Ville inte att någon skulle ta i mig, var det värsta som fanns då nästan. Kramar var något jag verkligen inte ville ha, det var liksom inte aktuellt då för mig alls, men det har ändrats nu! :)

Nej jag förstår att det kan vara lite jobbigt fortfarande, tog ett tag för mig med att liksom "vilja" bli kramad igen :)



Nej jag har ingen kille just för tillfället, känner inte att jag behöver det heller just nu. Jag har så mycket annat att göra med skolan, kompisar, samtal, praktik, osv, men det kommer när det kommer, :)



Ja absolut! Det är alltid bra att komma och prata med andra. Det var ganska dåligt, för här hemma där jag bor, har vi inga såna ställen att träffas på och göra sånt, vilket jag tycker är jättedumt, hade uppskattat det väldigt mycket om det fanns då jag behövde det. Det var det som var så bra i Mora, att vi hade samtal i gruppen, och enskilt varje dag, det var något jätteviktigt för mig. :)



Absolut! Det är jätteviktigt att prata med någon om det är något man känner behöver pratas om. Det ska ju iofs vara med någon man litar på såklart. Jag pratade ju med en tjej som heter Frida, och hon har hjälpt mig väldigt mycket. Det var ju innan jag kom till Mora. :)



Ja men visst! jag är likadan! Det får gärna regna på natten, det är lite små mysigt. Dock är det inte alls lika mysigt om man ska ut i regnet på morgonen.. Sådant kan förstöra min dag totalt haha. Jag blir riktigt sur när det är dåligt väder! :P



I dag har jag inte gjort mycket alls. Var så trött på eftermiddagen så jag somnade, därför detta svar kommer så sent. Men i morgon ska jag blogga bättre! :) Vad har du gjort i dag?



Kramar! <3<3

2011-04-12 @ 21:07:17
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Camilla: Ja visst är dom underbara! Så fort jag kommer dit, så avslutar vi alltid med det. Så himla skönt! :)

Bra att du inte har problem med kroppskontakt. Det är jobbigt att ha det, men nu har jag det inte längre vilket är jättebra! :)



Ja, eller jag pratar lite grann med en kille, men jag känner som dig. Att jag har liksom inte behov av det just nu. Jag har så mycket annat som händer, så det får komma när det kommer! :)

Man ska inte stressa! Det kommer när det kommer! :)



Ja precis! Nej, eller vi går måndag till torsdag, då på skärtorsdagen får vi lov, så det är ju inte en lång vecka om man säger så, vilket kan vara skönt efter en praktik på 5 veckor! Det är en lång tid man har varit borta nu! :)



I dag hade jag ingenting planerat. Jag sov rätt länge, behövde sova ut kände jag. Sedan åt jag i lugn och ro, kollade på tv, löste korsord, hjälpte till att laga mat och lite sådant. Men i morgon ska jag på möte på skolan vid 16 tiden, så det kommer bli bra! :)

Vad har du gjort i dag? :) <3



Jo tack! Jag har sovit jättebra i natt! ÅÅHH så skönt det var! Vaknade till lite i natt, men somnade om rätt snabbt. Har du sovit gott? :)



Pussar och Kramar! <3<3

2011-04-12 @ 21:14:14
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Victoria: Jaa! Visst är det underbart! :)

Älskar doften av vår, och att man vet att sommaren är påväg! Underbart! :)



Kram! <3

2011-04-12 @ 21:17:51
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
Kajsa-Stina

sv Sandra: Hej! :) Ja äntligen så har man fått lite vårkänslor! Ja, haha, vi har en del snö kvar, fast det mesta har tinat bort faktiskt vilket känns underbart! Så man får se lite av gräsmattan, så man får ett hopp om att det kommer en sommar även i år! :)



Ja, det var verkligen en lång tid jag var inlagd, men som du säger. Det var bra på sitt sätt "vården" här hemma också. För om jag inte hade kommit in dit, så hade jag kanske inte suttit här i dag.. Och dom har ju inte varit speciallister, men dom har hjälpt mig i allafall så att jag lever. :)

Jo men precis. Jag tänker aldrig, ALDRIG mer kommer ner i träsket igen. Allt man har gått igenom, och allt ni har fått stått ut med. <3

Jag är verkligen glad att ni varit där för mig hela tiden! :)



Jag längtar tills i sommar då vi ses! Ska bli underbart att få träffas!



Stor KRAM! <3<3

Hälsa alla!

2011-04-12 @ 21:26:20
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0