Smaratre än en femteklassare...

Hejsan mina fina vänner. Hur är det med er? Bra hoppas jag! Med mig är det bra, lite småtrött, men annars helt okej! :) I dag har det varit en, vara-hemma-och-slappa-dag. Har inte gjort någonting alls, kollat på tv, löst korsord, suttit vid datorn, lyssnat på musik, sjungt, och provat kläder i olika kombinationer med smink och örhängen, haha. Det är rätt kul det! Och tiden går fort. Vaknade rätt sent i dag, eller ja, jag vaknade rättare sagt av att vi hade främmande av pappas bror, så då låg jag kvar i sängen och drog mig ytterligare lite till. Sedan klev jag upp.
Och sedan har dagen gått rätt fort. Snart söndag igen, och i morgon, ja, vad ska jag hitta på då tro? Hm, ja, jag antar att jag är med en kompis, eller sitter hemma och ugglar, men det är rätt skönt det med som sagt, jag trivs med att hålla på att prova kläder och klä upp mig, haha, även fast jag gör det för mig själv, det kvittar.

I dag så åkte pappa och min bror ut till min mammas bror och hämtade ett par släktpapper. Jag har velat hålla på med släktforskning sen jag kanske var 12 år, och nu tar jag tag i saken! Så jag ska börja att släktforska. Det kommer att bli kul och intressant, så får vi se hur långt jag kommer. Sedan nu i kväll så har jag kollat på tv, och ätit gott. Kollade på, "Smartare än en femteklassare" och det jag inte förstår faktiskt är.. Dom som söker till programmet är vuxna människor som alla gått i skolan, dom har gått igenom saker och ting, som alla barn gör. Och om dom ställer upp i ett program där man kan vinna pengar, och få hjälp av en femteklassare dessutom.. Varför ska då dom vuxna få pengarna om dom får hjälp av barnen. Och, okej, det är inte direkt så svåra frågor, så varför ställa upp i ett program och vinna pengar, när det är lätta frågor. Jag skulle ju kunna ställa upp ju. Haha, och liksom vad går det ut på? Dom som är med i programmet, dom som söker är sååå nervösa. Det är ju inte direkt svåra frågor, så dom som söker måste ju vara ganska oallmänbildad faktiskt.. Haha, aja, det är rätt kul att kolla på i allafall, och ungarna som är med är ju duktiga, för att en femteklassare klarar dom frågorna för det mesta, och de vuxna klarar det inte, alltså är barnen lite smartare ibland. Aja, rätt kul att kolla på i allafall! :)

Nu ska jag kolla lite i släktpappren och se om jag blir klokare, och så ska jag försöka att skriva lite i boken!

KRAM ♥





Kommentarer
camilla

Haha man känner sig så dum ibland när man ser det programmet^^ dom e ju rikitgt duktiga :)



Åå men då måste du se fråga bertil klippen, dom är tokbra :D



ÅÅ ja jag älskar det, så mysigt :D godis och film är bland de bästa tror jag :D

Vi var på köpcentrummet o såg henne sen shoppade vi lite innan vi åkte hem, fast då åkte hon till sig och jag till mig:P var rätt så trött^^



Idag har jag vart o sett på danstävling som hölls här annars händer inte så mkt mer tror jag :P vad har du hittat på? :)



pussar<3

2011-04-10 @ 14:33:46
URL: http://resanupp.devote.se
Kajsa-Stina

sv Camilla: Haha ja, faktiskt! Dom måste ju plugga riktigt mycket för att kunna så mycket, så smart var inte jag i 5e klass om man säger så, haha! :)



Haha jaa! Ska kolla med en gång. :D



Ja men visst är det. :) Det är jättemysigt att krypa upp i soffan med en påse godis och njuta :)

Okej! Men det låter som en jättemysig dag! :)

Ja, man blir trött av att gå i affärer och shoppa, samtidigt som det är kul :)



Okej! Var det någon du kände som dansade, eller var det bara för skojs skull att kolla? :)

Jag har bara varit hemma och tagit det lugnt i dag, haft en slapp helg, vilket är skönt det med! :)



Pussar och Kramar <3<3

2011-04-10 @ 23:06:51
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0