Skärtorsdagen 2011 var en bra skärtorsdag!

God kväll min älskade vänner! Hur mår ni denna Skärtorsdag? Jag mår kanon! Har ätit gott hela dagen och bara haft det bra! :) Har skrivit lite grann om tankar osv som jag har börjat att göra nu. Skriver ner gamla tankar jag hade till vissa saker osv, samt hur jag mår nu! Var ju på möte i går med min psykolog, och skolan var med, så tänkte lite igenom det, hur det hade varit och så. Och det kändes bra.

Annars i dag har jag bara tagit det lugnt. Fick av någon konstig anledning en gråtattack förut i dag, har ingen aning om varför egenltigen. Men det har antagligen med att jag får upp en del minnen om hur det har varit, och hur det är nu. Att det är så mycket bättre nu vilket är jättebra! Men det kan ju ändå komma upp en del tankar som är jobbiga om hur det har varit och så. Men det var inget jag hade ångest för vad jag hade gjort eller så, utan för vad som har varit, hur jag har mått, och hur jobbigt jag har haft det. Och särskilt så kommer det nu vid Påsk, eftersom att det var då jag blev inlagd första gången. Men nu är det utrett, så det är ingen fara. :)

Ska försöka lägga mig lite tidigare i dag än i går. Även fast vi har lov nu. Ja, vi har LOV! Så ska jag lägga mig tidigare, känner att jag behöver sömnen. Är rätt trött på eftermiddagarna, och på morgnarna, usch haha!
Och i morgon, Långfredagen. Då har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Eller jo, jag ska hjälpa pappa att ordna Påskmat osv, och ha lite mysigt, och fylla på äggen med godis. Jajamen! :)
Vad ska ni göra i morgon? :)

KRAM ♥





Kommentarer
Josefine

hatar verkligen också att se tillbaka, eller det är så jobbigt allt man har med sig i bagaget.. men samtidigt vill jag inte ha nått ogjort för då skulle jag inte va den personen jag är idag. men lixsom, kan sakna alla fina människor man trots allt lärde känna på sjukan. det gör lixsom ont på nått sätt att bara veta allt man gått igenom.



Går du i skolan oså som vanligt eller? Vilken klass går du i? :) Hur många ggr o vad för avdelningar har du varit inlagd på? Du får svara om du vill <3 Många kramar sötis!

2011-04-22 @ 09:28:33
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Kajsa-Stina

sv Josefine: Ja det är jättejobbigt att tänka tillbaka, se gamla bilder osv på hur jävligt man hade det, men som du säger, man har lärt sig mycket av det som hänt, och man är en helt annan person vilket är positivt! :)

Absolut! Jag har träffat jättemånga fina människor på sjukhuset, jag har bråkat, skrikit, och kallat personal, och nära och kära för hemska saker, men de pga hur man mådde, nu kan man se tillbaka på även dåliga, som bra stunder och gå vidare! :)



Jag går första året på gymnasiet, omvårdnadsprogrammet. :) Går du i skolan, vilken klass i sånafall? :)



Jag har varit inlagd fram och tillbaka under 3 år, både på barnklinik, för barn, men jag bodde där så att dom kunde ha koll på mig, var ju en medicinavdelning, sedan har jag varit inlagd på behandlingshem, och på tvångsvård, vart har du varit inlagd? :)



Kramar! <3<3

2011-04-22 @ 14:50:26
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0