Känns inte som det är måndag, trodde det var söndag jag...

Hejsan! Ja, som rubriken lyder så trodde jag att det var söndag i dag! Haha, herre gud vad borta man känner sig när man varit hemma så länge. Lite pinsamt... Men, kom ju på mig som sagt rätt fort att det var måndag.

I dag har jag inte gjort mycket alls. Har mest laddat inför i morgon då jag ska på praktiken igen, efter en vecka hemma med förkylning. Jag är inte helt frisk nu, men jag måste dit ändå, kan inte vara hemma längre, missar så mycket, dom ska ju bedömma mig också hur det har varit för mig dom här 5 veckorna, och jag har inte varit där alla veckorna, så jag ligger ju back en hel del.. Inte bra, men jag börjar i allafall 13.30 i morgon, så jag får sova ut lite grann i allafall, och slutar 21.00, jag hoppas på ett sätt att jag får sluta lite tidigare i morgon, efter 1 veckas ledighet, och att jag inte är riktigt frisk, så kanske jag inte pallar en hel dag, så jag hoppas jag får sluta lite tidigare. Hoppas kan man ju alltid göra!

Sedan på onsdag kommer jag bara att gå halvdag för jag ska till min psykolog klockan 15, och jag slutar egentligen "jobbet" 16, så jag går halvdag, sedan är det jobb torsdag, fredag, sedan ledig i helgen, sedan är det hela nästa vecka, sedan slut på praktiken. Punkt. Det känns bra men ändå tråkigt på ett sätt. Jag kan tycka att gå ut 5 veckor första året är lite fel, jag tycker man ska göra det sista året. Det var ju något på nyheterna om att det är många som hoppar av vårdutbildningen, just för att man ska vara ute 5 veckor i praktik första året, och att de är inte de gamla man vill jobba med. Tyvärr är det så, jag vill ju jobba med barn, och det är nästan ingen som ville jobba inom äldreomsorgen. Tyvärr alltså. Så jag tycker att dom borde ha praktiken inom äldreomsorgen i 3an, så att inte så många slutar pga just denna praktiken. Men jag trivs på stället jag är på, absolut, och det tror jag att de flesta från min klass gör, men dom hade gjort någon undersökning som visade detta. Tråkigt..

I kväll ska jag lägga mig lite tidigare så att jag inte är helt slut i morgon, och på dåligt humör.. Inte bra att komma till praktiken och vara sur inte...

Vad ska ni göra i morgon?

KRAM ♥







Kommentarer
camilla

Åå har du vart utomlands många ggr? jag har vart i england (som au pair i 6 månader), spanien 3ggr, grekland 2 ggr, italien, kroatien, tunisien och sen har jag ju vart i typ tyskland, danmark, norge en massa ggr :) men jag vill åka till thailand, usa, australien eller grekland :D eller spelar inte så stor roll bara de e varmt haha^^



De va en introduktionskurs som handla om äs osv :) de va olika personer där o pratade varje kurs, dvs typ psykolog, dietist osv :) igår va sista gången :)



Lycka till idag, hoppas du får det roligt? :D



pussar på dig

2011-04-05 @ 10:01:03
URL: http://resanupp.devote.se
Kajsa-Stina

sv Camilla: Jaa! Jag älskar att vara utomlands! Dock har jag inte varit det många gånger alls, så det måste ändras på! PÅ en gång haha! :D

Ja, Thailand, Usa, och Australien skulle jag också vilja åka till! :)



Jaha okej! :) Ja, det är alltid bra med sådana kurser! Dock har jag inte varit på många alls, bara när jag var på behandlingshem. :)



Tack så mycket!! Hoppas du också får en underbar dag!!



Pussar och Kramar <3<3

2011-04-05 @ 10:49:01
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/
camilla

ÅÅ a de finns inget underbarare :D vilka länder har du vart i? :D du får ändra de till sommaren då :D



okey:D va gick du i för kurser då? :)



Har jobbet gått bra? jag är lite ledsen idag :/ vikten pekade neråt o jag är så besviken :/



pussar <3

2011-04-05 @ 13:54:42
URL: http://resanupp.devote.se
Kajsa-Stina

sv Camilla: Jag har bara varit på Mallorca, och i Danmark haha! :) Så jag måste ut i världen nu! Är så nyfiken på att åka utomlands! :D

Vilket ställe tyckte du var bäst? :)



Det var kurser om bla kosten, så att man skulle få i sig allt i från alla grupper, det var basal kroppskännedom, och om ätstörningen, m.m :)



Åh, gumman. Jag förstår att det känns jobbigt att vikten gått neråt.. Vi får ta nya tag och komma igen! Det kommer att gå! :) Du kommer att fixa det tjejen, <3



Pussar och Kramar <3<3

2011-04-05 @ 20:57:43
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0