Ja herregud

Måste bara säga det här. Tänk egentligen hur människan fungerar.. Man föds, man dör, man blir lycklig, man blir sårad, man får sjukdomar, man jobbar, man får pengar, man går i pension. Ja vilket liv egentligen. Vet att det är mycket annat som kretsat kring det här, men ändå. Vissa männsikor är jätte lyckliga med sina liv. Vissa inte alls. Tänk vad olika man kan må, och hur olika det kan bli, beroende på hur man ser ut bland annat. Om man är tjock, har snea tänder, har finnar, då räknas man som ful, är man smal, självsäker, naiv ta mej fan, lätt road, räknas man tydligen som snygg. Det är jävligt märkligt det där. Hur jävligt det är egentligen. Ett liv är inte en dans på rosor. Dom sk " Tjocka " människorna är oftast lyckliga, trivs med sig själv. Medans dom " Smala " människorna är jävligt osäkra på sig själv, men bygger upp en fasad som ingen kan förstöra. Varför ska man mobba en " Tjock " männsika? Mobba en Tjock människa för att den är Tjock, det är jävligt onödigt. Varför skapa mer Anorexi i världen, av att någon idiot med dåligt självfötroende och  (" makt " enligt dom själva). Det är så jävla för jävligt att jag spyr. Jag var inte Tjock innan jag blev sjuk. Det var jag verkligen inte. Jag var normalm tillochmed Smal. Jag bantade mig själv, för att bli någon annan, jag pallade inte med mitt liv, det var inget liv jag hade. Det var ett rent helvete att vakna på morgonen, och veta att man skulle gå igenom det här jävla helvetet en dag till. Min tanke var att jag måste ändra mig. Jag ska bli Smal. Men det blev bara fel det med. Det som gör att man blir lycklig, är äkta vänner, en pojkvän, sin familj.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0