Vad händer i helgen?

Jag funderar lite på vad jag ska hitta på i helgen. Just nu är jag jättetröt och orkar inte tänka, men ändå.
En sak som är säker är att jag ska börja att ta tag i det jag pratade med min läkare om, alltså maten, jag kan inte fortsätta att byta ut mat mot godis, eller mat och godis varje dag, det går inte! Det känns bara så jobbigt att ta steget att börja äta " normalt " . Jag vet ju fan inte vad normalt är. Och det stör mig. Min läkare sa, ja, men blir det så att det känns helt hopplöst, att du inte vet hur mycket du ska lägga upp, så kan ni ju åka in oå avdelningen och se hur en normalportion ser ut. Men hallå!? Det är väl klart att jag vet hur en normalportion ser ut, och min föräldrar också! Vi har bara dragits med min sjukdom i 3 år! Men, jag vet hur en normalportion ser ut i andras perspektiv. Jag vet hur mycket ni ska äta. Men problemet är att jag vet inte hur mycket jag ska äta och behöver. och då byter jag ut det mot annat onödigt. Men nu har jag ju som sagt fått matlistor som tydligen jag behöver på 1 dag. Ska ta tag i det här nu. Så är det bara. Jag orkar inte hålla på att bli tjockare nu. Fy fan vad ledsamt. Jag ser ut som en jävla kubik. Kan ju ta ett kort på mig i morgon och visa hur jag ser ut. Jag får inte ens på mig mina byxor jag kunde ha innan jag blev sjuk. Fan också!
Cry......



Kommentarer
Sandra!

Väldigt fin & hemsk & sorglig text, den engelska i förra inlägget... Hoppas att du inte känner så, längre. kram

Ja, jag hoppas du kan ta tag idet du vill, på ett bra sätt, så det känns ok att äta, att bli ätt & därmed slippa behöva äta godis, för det är väl det som ger dig ångest?

Hoppas du kan orka äta "normalt" och att dte snart känns ok för dig...

Vi hörs i veckan!

KRAM!

S

2010-11-13 @ 16:54:24
Kajsa-Stina

Jag blev väldigt tagen av den, eftersom att den stämde in på mig så mycket. Nu är det inte så där jävligt, men jag är i en ganska jobbig sits just nu med känslor och maten.

Det är ju godis och sånt som gör mig förbannad att jag äter det i så stora mängder. Men jag ska ändra på det på något sätt. Jag måste.

Kram!

2010-11-20 @ 14:33:36
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0