I'm feeling pretty good right now. Is it just a feeling, or is it reality?

I dag på skolan så fick vi se en film om huden. Huden är väldigt fascinerande. Vet ni att huden väger ungefär 5 kg. Det är ganska märkligt. I allafall, så fick vi se en film på 27 minuter, haha, bara för att läraren sa det så kommer jag i håg det. Det var intressant, hur huden reglerar sig efter temperatur osv.
Vi fick ett häfte vi skulle läsa och där stog det om taktilmassage. Och det är skönt. Min moster Kerstin är väldigt duktig på massage. Gudars skymning alltså! Jag har faktiskt lärt mig lite av henne att massera, eller, jag masserar ju inte riktigt, utan jag "kliar" ryggen, och det tycker personerna jag gör det på är skönt, så jag har väl lyckats? Vi ska få lära oss det i morgon på skolan, och göra på varandra. Vi skulle också skriva en sammanfattning om häftet vi fick, och det har jag inte gjort, men det kunde man göra i morgon också, det var lite olika vi gjorde i dag under dagen, som kom före, och som var "viktigare" enligt lärarna, eller inte viktigare, men ja ni fattar, sånt som skulle göras klart innan.
Åter till taktilmassage. Det står i häftet att det är nästan den bästa behandlingen mot tex, sjukdomar, stress, irritationer, Ångest, osv. Det sägs också att det har hjälpt många människor att bli frisk. Men det tror jag inte riktigt på. Jag tror inte att man blir helt frisk, men kan inte bli helt frisk från en allvarlig sjukdom pågrund av att massera någon. Nej det går inte, men det kan lindra, och vara en del till ett tillfrisknande.
Nu ska jag kolla på tv. Haha helt från allvarligt till. Nu ska jag kolla på tv.
Kram ♥




Kommentarer
Sandra!

Har faktiskt fått lite taktil massage en gån på en fest hos Mamma, bara på händerna fick jag det, men jag blev helt avslappnad/avdomnad/brta!!! TUR att dte var snälla människor där, annars hade de nästan kunnat göra vad som helst med mig, för jag var helt borta! Jag är lätt att få så avslappnad, Morfar hölll på att hypnotisera mig en gång, på skoj, men te funkade nästan, SÅ lätt är dte att få mig "lost"!!!

Hoppas du har dte bra! Snart helg! :-)

Kram!

S

2010-11-17 @ 21:23:51
Kajsa-Stina

Svar: Ja, det är nog jätteskönt, jag har ju fått av Kerstin, men vi ska få lära oss det på skolan, då kommer nog jag också att bli avslappnad. Jag har lätt att bli det jag med! :)

Vi kan höras något i helgen!

Kram!!

2010-11-20 @ 14:31:01
URL: http://hjortronsylt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0