Irriterad

Jag känner mig irriterad över en hel del saker just nu. Bland annat skolan. Jag har känt enda sedan jag fick lov att, snart är det skola igen. Så är det slut på lovet, det härliga Jullovet som jag skulle njuta av. Jag har njutit av Jullovet, absolut, under Julen. Men nu när de vanliga dagarna kommer tillbaka, och skolan kommer sakta smygande bakom hörnet, så känner man att allvaret börjar igen. Jag vill inte tillbaka till skolan. Jag vill vara långledig. Jag vill sluta med skolan, hoppa av den, skita i alltihop, pågrund av just några småsaker som kan sabotera så mycket. Egentligen kanske det inte är så farligt, men för mig är det ett hinder som ständigt fäller krokben för mig. Men jag vet själv om jag skulle hoppa av gymnasiet så förstör jag bara för mig själv ännu mer. Det är klart, att jag trivs ju i skolan med de vänner jag mår bra av att vara med, och utbildningen såklart, men det kan bli lite mycket fokus på just några grejer som just gör att jag känner mig arg. Om jag skulle hoppa av gymnasiet som sagt, så förstör jag bara mer för mig själv. Jag missar en utbildning som jag verkligen vill bli klar med, såhär rätt har det aldrig kännts att gå i skolan, att jag är nöjd med det jag presterar, och dessutom får bra beröm, att jag är duktig på min sak. Om jag skulle sluta gymnasiet nu, och börja läsa om nåt år, så har dom i min klass redan utbildningen, och jag har kastat bort en chans till att kanske ha ett jobb när dom andra i min klass kanske vidareutbildar sig. Så jag tänker absolut inte hoppa av gymnasiet. Men det är klart att tanken slår mig när det är svårt med vissa saker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hjortronsylt

Jag heter alltså Kajsa, är 18 år och bor med mina föräldrar i staden Sundsvall. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag med allt vad det innebär, vänner,killar,shopping,mode,outfits,videobloggar,sminktips, och mycket mer! Kommer blogga om min anorexi jag varit drabbad av under tre års tid, men äntligen tagit mig ur. Kommer delge min historia, samt ge er drabbade tips och stöd för att på bästa sätt klara er ur den! Kommer även ge tips till utomstående som ser på och känner sig maktlösa, kommer hjälpa er att orka kämpa, även när det känns som mörkast. Man måste må dåligt för att sedan kunna må bra! KRAM <3

RSS 2.0